آغاز تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون/ تولید کارون به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی می‌رسد

آغاز تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون/ تولید کارون به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی می‌رسد
(شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱) ۰۸:۱۵

مدیر مجتمع پتروشیمی کارون از آغاز تعمیرات اساسی بزرگ در این مجتمع با تکیه بر نیروهای بومی و متخصصان و همچنین دانش و قطعات ایرانی با هدف رفع گلوگاه‌های تولید و رساندن تولید کارون به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی پتروشیمی کارون، دکتر مهدی خواجه در خصوص این تعمیرات اساسی گفت: این اورهال بنا بود اوایل نیمه دوم ۱۴۰۱ برگزار شود، اما به دلیل اینکه شرکت پتروشیمی فناوران که با محصول مونوکسید کربن از تامین کنندگان اصلی خوراک پتروشیمی کارون به شمار می‌رود در اورهال قرار گرفت، ما مجبور شدیم همزمان با فناوران این تعمیرات اساسی را چند ماه زودتر از برنامه‌ریزی قبلی شروع کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی‌های اصلی این تعمیرات اساسی از سال گذشته انجام شده بود خوشبختانه آمادگی انجام این اورهال را حدود چهار ماه زودتر از برنامه قبلی داشتیم و با بسیج صورت گرفته اورهال کارون آغاز شد.
مدیر مجتمع پتروشیمی کارون تصریح کرد:این تعمیرات اساسی شامل واحد‌های DRY( واحد ۳۴۰ )، MDI (واحد 240) ،واحد کلر ۱۱۳ واحد‌های فوسژن ۲۵۰ و ۳۵۰ و HOT OIL است و نکته قابل توجه اینجاست که این اورهال یکی از اساسی‌ترین اورهال‌هایی است که پتروشیمی کارون از ابتدای راه‌اندازی تا الان انجام داده است.

خواجه اظهار داشت: امیدواریم بعد از این اورهال و رفع گلوگاه‌های تولید، پتروشیمی کارون توانایی تولید در ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی خود را پیدا کند.

وی افزود: مدت زمانی که برای این اورهال در نظر گرفته شده بین ۱۵ تا ۲۰ روز است و حدود ۱۵۰ نفر از کارگران و متخصصان بومی در این اورهال مشارکت خواهند داشت که موجب ایجاد اشتغال موقت خواهد بود.

مدیر مجتمع پتروشیمی کارون همچنین اظهار داشت: یکی از کلیدی‌ترین واحدهایی که در این تعمیرات اساسی برای اولین بار به کمک متخصصان داخلی و با استفاده از دانش بومی، اورهال می‌شود واحد DRY است که با اصلاح و به روز رسانی این دپارتمان، یکی از گلوگاه های تولید پتروشیمی کارون در به ظرفیت رسیدن اسمی شرکت است.
خواجه افزود:اکثر قطعاتی که ما در این اورهال استفاده می‌کنیم تولید داخل است و اکثرا قراردادهای آن در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بسته شده و مورد تایید واحد‌های نظارتی و کنترل کیفی مجموعه هم قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با انجام تعمیرات اساسی واحد HOT OIL ضمن جلوگیری از توقف تولید و حوادث مختلف، از وقوع هرگونه آتش‌سوزی نیز جلوگیری خواهد شد و ضریب تداوم و اطمینان تولید را بالا خواهد برد.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۸