رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

مجلس از استاندارد سازی فناوری های داخلی حمایت می کند

مجلس از استاندارد سازی فناوری های داخلی حمایت می کند
(شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۲:۰۸

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در روز نخست بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی بازدید کرد.

به گزارش نیپنا، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در این بازدید که زینب قیصری مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت او را همراهی می‌کرد، روند اقدام‌های صورت‌گرفته با رویکرد توجه به محیط زیست در صنعت پتروشیمی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: موضوع الزامات زیست محیطی در صنعت، امروز به‌عنوان یک رویکرد اجرا می‌شود و شاهد تحولات و اتفاق‌های خوبی در این مسیر هستیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید در حوزه قوانین، رفع موانع اجرایی، مشوق‌های اقتصادی و حتی اعمال جرایم جدی عمل شود تا سهم پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع در حوزه محیط زیست بیشتر شود.

وی درباره بازدید خود از نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه خوشبختانه شادابی و پویایی خاصی برخوردار بود و  شرکت های دولتی تعاملات بسار خوب و مثبتی را شاهد هستیم و حضور شرکت ها در این رویداد قابل توجه است.

رفیعی درباره مذاکره های خود با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: در مورد صنعت پتروشیمی گفتگو هایی انجام شد از جمله بحث استاندارد سازی فناوری های داخلی که فراکسیون محیط زیست مجلس از آن حمایت می کند و این استاندارد ها باید بومی سازی شود.

وی با بیان این که باید در صنایع پتروشیمی ظرفیت سرزمینی و اکولوژیک را بسنجیم گفت: امروز نیازهای حقیقی کشور به خوراک، محصولات و میزان صادرات  به خوبی سنجیده می شود و از سوی دیگر اقدام های خوبی در کاهش کربن از سوی پتروشیمی ها صورت گرفته است و مجلس نیز از این روند حمایت خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز جریان این بازدید گزارش از آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی ارائه کرد و گفت: مجتمع ها و طرح های پتروشیمی دستاوردهای ارزشمندی را در زمینه محیط زیست رقم زده اند و خوشبختانه این صنعت در مسیر کاهش آلایندگی ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

تعداد بازدید : ۵۹۶