154

سهم صنعت پتروشیمی از کل صنعت اتحادیه اروپا

سهم صنعت پتروشیمی از کل صنعت اتحادیه اروپا
(شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

ده بخش برتر ۸۲ درصد از کل شرکت های فعال در بخش تولیدی را به خود اختصاص می‌دهند

روی هم رفته تعداد ۲.۰ ۳ میلیون شرکت در بخش تولیدی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا فعال هستند. بخش تولید فلزات بزرگترین بخش است، که 8/18 درصد از کل شرکت های فعال در صنایع تولیدی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد، صنایع غذایی در جایگاه دوم قرار دارند ( ۱۲.۹ درصد).

نمودار ۱- ده بخش برتر: ( اتحادیه اروپا+ بریتانیا) تعداد شرکتهای فعال

خصوصی

 منبع: Eurostat

 

 ده بخش تولیدی ۸۲ درصد از تولید کل شرکت های تولیدی در اتحادیه اروپا را به عهده دارند. در بخش صنایع شیمیایی اتحادیه اروپا ۲۷ هزار و ۹۸۶ شرکت فعالیت می‌کنند، که از این تعداد 4/1 درصد از کل شرکت های تولیدی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

 

 صنعت تولید مواد شیمیایی چهارمین تولید کننده بزرگ در بین صنایع تولیدی اتحادیه اروپا است

  ۷۴ درصد از گردش مالی در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا متعلق به ۱۰ بخش برتر است. صنایع خودروسازی و مواد غذایی بیشترین گردش مالی را در میان شرکت‌های فعال در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا دارند، که بیش از یک چهارم کل گردش مالی این صنایع را به خود اختصاص داده‌اند ( 6/26 درصد).

نمودار ۲- ده بخش برتر: گردش مالی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ( میلیارد یورو، ۲۰۱۸)

خصوصی

منبع: Eurostat

 

 شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی چهارمین شرکت بزرگ از نظر گردش مالی هستند با گردش مالی بالغ و ۵۴۱ میلیارد یورو هفت درصد از گردش مالی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می‌دهند.

 گردش مالی عبارت است از کل فاکتورهایی که توسط آن واحد در دوره زمانی مورد نظر صادر شده است. این رقم کل تعرفه ها و مالیات‌های وضع شده بر روی کالاها و خدمات را که توسط آن واحد و فاکتور شده‌اند در بر می‌گیرد به جز مالیات بر ارزش افزوده که برای مشتریان صادر شده و کل مالیات های قابل کسر مشابه که به گردش مالی مربوط می‌شوند.

علاوه بر این گردش مالی همه هزینه‌های دیگر (مانند حمل و نقل، بسته بندی و سایر هزینه ها) را نیز که به مشتریان منتقل شده است در بر می گیرد. تخفیف های قیمتی، فروش مجدد و همه انواع تحقیق و همچنین ارزش کالاهای برگردانده شده نیز باید از این رقم کسر شود.

 

 بخش تولید مواد شیمیایی  بخش پیشرو در زمینه ارزش افزوده تولیدی در اتحادیه اروپاست که 7/17 درصد کل ارزش افزوده در صنعت اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می‌دهد

  همانطور که در نمودار 3 مشاهده می کنیم ۱۰ بخش برتر ۸۱ درصد از کل ارزش افزوده تولیدی در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده اند. بخش تولید مواد شیمیایی ( شامل محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک) بیشترین ارزش افزوده را در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا ایجاد می کند که ۱۷.۷ درصد از کل ارزش افزوده این اتحادیه است.

  ارزش افزوده به هزینه های عوامل درآمد ناخالص از کل فعالیت‌های عملیاتی بعد از تعدیل برای انواع یارانه‌ها و مالیات‌های غیرمستقیم است. تعدیل های ارزشی ( مانند استهلاک) از ارزش افزوده کسر نمی شوند.

 

 

نمودار ۳- ده بخش برتر: ارزش افزوده در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا

خصوصی

منبع: Eurostat/ * این رقم محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک را در بر می گیرد.

 

 صنعت تولید مواد شیمیایی ۱۲ درصد از کل اشتغال در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می‌دهد

  حدود 2/28 میلیون نفر به صورت مستقیم در بخش های تولیدی اتحادیه اروپا مشغول به کار هستند. ده بخش برتر ۷۷ درصد از اشتغال در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا را به خود اختصاص می‌دهند. مواد غذایی و محصولات پتروشیمی بزرگترین زیر بخش ها از نظر ایجاد اشتغال در میان صنایع تولیدی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا هستند، که بیش از یک چهارم کل اشتغال در این صنایع را به خود اختصاص می‌دهند.

 مواد شیمیایی (شامل محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک) جایگاه دوم را از نظر تعداد شاغلان دارد (4/3 میلیون نفر). این بخش 9/11 درصد از کل اشتغال در صنایع تولیدی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را ایجاد کرده است. تعداد افرادی که به طور غیرمستقیم در این صنایع فعالیت می کنند بسیار بیشتر از این رقم است - بیش از ۳ برابر اشتغال مستقیم.

نمودار ۴- ده بخش برتر: تعداد شاغلان در اتحادیه اروپا

خصوصی

منبع: Eurostat/ * این رقم محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک را در بر می گیرد.

 

 بر اساس داده های آماری منتشر شده توسط یورو استات، اشتغال در صنعت شیمیایی اتحادیه اروپا ( بدون بخش محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک) به ویژه در پنج زیربخش بسیار بالا است - محصولات پتروشیمی؛ انواع رنگ، روغن و پوشش دهنده های مشابه؛ جوهر چاپ و بتونه؛ اشکال اولیه انواع پلاستیک؛ انواع عطر و خوشبو کننده های سرویس بهداشتی؛ صابون و انواع شوینده، پاک کننده ها و جلادهنده ها- که همه این بخش ها حضور فعالی در اتحادیه اروپا دارند.

 تعداد شاغلان به صورت افرادی که برای یک کارفرمای خاص کار می کنند یا یک قرارداد کاری دارند و در ازای قرارداد مبلغی را به عنوان جبران خدمات به شکل دستمزد، حقوق، کمک هزینه، وام بلاعوض، پرداخت نامنظم و پاداش دریافت می کنند. کارمند یک آژانس اشتغال در واقع کارمند همان آژانس موقتی اشتغال محسوب می شود و نه کارمند واحدی که در آن کار می کند.

 صنعت پتروشیمی بزرگترین سرمایه گذار در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا

  همانطور که قبلاً گفته شد در حدود 03/2  میلیون شرکت در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا فعالیت می کنند. این تعداد شرکت در سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند. محصولات شیمیایی (شامل محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک) بزرگترین سرمایه گذار در صنایع تولیدی اتحادیه اروپا هستند، که در مجموع 7/17 درصد از کل سرمایه گذاری در این صنایع را به خود اختصاص می‌دهند، صنایع خودروسازی و مواد غذایی در رتبه بعدی قرار دارند.

نمودار ۵- ده بخش برتر: سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا

خصوصی

منبع: Eurostat/ * این رقم محصولات دارویی و لاستیک و پلاستیک را در بر می گیرد.

 

 سرمایه گذاری ناخالص در کالاهای ملموس به عنوان سرمایه گذاری در طول دوره زمانی مورد نظر در همه کالاهای ملموس در نظر گرفته می شود. کالاهایی که در این طبقه بندی قرار می گیرند همه کالاهای سرمایه موجود ملموس و جدید هستند، چه از یک شرکت ثالث خریداری شده باشند چه برای مصرف داخلی تولید شده باشند ( این یعنی تولید سرمایه ای کالاهای سرمایه ای ملموس). سرمایه گذاری در دارایی های غیر ملموس و دارایی‌های مالی در این سرمایه‌گذاری محسوب نمی شوند.

 

تعداد بازدید : ۶۵۴