تاکید معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی پتروشیمی با محوریت دانش فنی بومی توسعه یابد

زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی پتروشیمی با محوریت دانش فنی بومی توسعه یابد
(جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۱:۴۱

معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: توسعه زنجیره ارزش با دانش فنی و کاتالیست های ایرانی موجب تکمیل صنایع پایین دستی، کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر و نیز اشتغال زایی مطلوب در صنعت پتروشیمی می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته ( پنجشنبه 15 اردیبهشت ماه) با سفر به استان کرمانشاه ، از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، شرکت صنایع پلیمرکرمانشاه و مجتمع پتروشیمی بیستون بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت تولید و نیز اجرای طرح های توسعه ای این مجتمع ها قرار گرفت.

وی با حضور در سایت مجتمع پتروشیمی کرمانشاه، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهارکرد: هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک شرکت مادر تخصصی آماده هرگونه حمایت از فرایند تولید و نیز شتاب بخشی در ساخت فاز دوم این مجتمع پتروشیمی است.

اهتمام به تامین نیازمندی صنعت پتروشیمی  از منابع داخلی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی شده است و خوشبختانه شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با تولید پایدارو بیش از ظرفیت و نیز استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی و سازندگان توانمند ایرانی در حال ساخت فاز دوم است که این امر مصداق بازر پیاده سازی ماهیت شعار امسال در صنعت پتروشیمی است.

شاهمیرزایی افزود: تمام مدیران در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تمام توان از روند توسعه این صنعت ارزش آفرین حمایت می کنند و آماده هرگونه حمایت، تعامل و همکاری با مجتمع ها و طرح های پتروشیمی هستند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در مسیر تکمیل فاز دوم مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه باید از توان شرکت های داخلی استفاده کرد، گفت: با توجه به قابلیت شرکت های ایرانی باید بیش از گذشته به امر تامین نیازمندی های خود از منابع داخلی اهتمام ورزید.

بنا به گفته مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عملیات اجرایی فاز دوم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه از پیشرفت 60درصدی برخورداراست و پیش بینی می شود تا پایان سال 1402 این طرح به بهره برداری کامل برسد.

کاتالیست های ایرانی نبض تپنده پتروشیمی ها

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه، در جمع مدیران و کارکنان شرکت صنایع پلیمرکرمانشاه، گفت: بومی شدن و تولید کاتالیست BCC100 از سوی این مجتمع پتروشیمی نوید بخش فصلی نوین از تولید کاتالیست های ایرانی است و می تواند افزون بر نیازهای داخلی به بازارهای جهانی نیز صادر شود.

وی با بیان این که برای تحقق شعار سال باید با عزمی ملی تلاش نماییم، افزود: براساس هدف گذاری انجام شده در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تمامی کاتالیست ها و دانش های فنی مورد نیاز صنایع پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم به طور کامل بومی سازی می شود.

معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش با کاتالیست های ایرانی موجب تکمیل صنایع پایین دستی ، کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت پتروشیمی و نیز اشتغال زایی مطلوب می شود.

پیگیری افزایش حجم خوراک دریافتی پتروشیمی بیستون
همچنین معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی بیستون ضمن بررسی روند تولید این مجتمع و برخی چالش های موجود در مسیر تامین خوراک  بر پیگیری درخواست این مجتمع بر افزایش حجم خوراک دریافتی تاکید کرد.

 

تعداد بازدید : ۱,۲۰۷