معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت های صنعت نفت برای ساخت طرح دانش بنیان پتروشیمی اسلام آباد غرب

استفاده از ظرفیت های صنعت نفت برای ساخت طرح دانش بنیان پتروشیمی اسلام آباد غرب
(جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۰۹:۳۰

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در صورت نیاز از تمام ظرفیت های موجود در صنعت نفت و استان های همجوار برای ساخت طرح دانش بنیان پتروشیمی اسلام آباد غرب استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر روز گذشته  (پنجشنبه 15اردیبهشت ماه) از طرح ملی و دانش بنیان پتروشیمی اسلام آباد غرب بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این طرح قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جلسه با ارکان ساخت این طرح، با بیان اینکه در سال دانش بنیان، تولید و اشتغال زایی باید با تمام توان فعالیت کنیم، اظهارکرد: باید با جدیت واهتمام ویژه جبهه های کاری جدیدی را در سایت فعال می شود تا روند پیشرفت قابل قبولی را  رقم بزنیم .
وی تصریح کرد: این طرح ملی و دانش بنیان برای کشوردارای اهمیت بسیاری است و با دانش فنی ایرانی و کاتالیست‌های داخلی گاز را به متانول، متانول را پروپیلن و در نهایت پروپیلن را به پلی‌پروپیلن تبدیل خواهد کرد و می توان گفت که تکمیل زنجیره ارزش را تحقق خواهد بخشید.
شاهمیرزایی بر نظارت مستمر و جدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر روند ساخت این طرح تاکید کرد و گفت:  در صورت نیاز  از تمام ظرفیت های موجود در صنعت نفت و استان های همجوار برای پیشرفت این طرح استفاده خواهیم  کرد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکیدکرد: طرح راهبردی GTPP پتروشیمی اسلام آباد غرب به عنوان الگوی منحصر بفردی برای اجرای طرح های مشابه آتی است و از تجربه های موجود به بهترین شکل بهره برد.
وی با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری در کنار سایر مشاوران و پیمانکاران طرح باید تلاش کند تا برنامه زمان بندی در موعد مقرر اجرایی شود، گفت: همانطور که پیشتر نیز تاکید شده است ما همواره از تمام فعالان صنعت پتروشیمی در بخش های مختلف حمایت می کنیم.

تحریم، صنعت پتروشیمی را در مسیر توسعه متوازن قرار داد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه افزود: 27درصد از ظرفیت تولید پتروشیمی در منطقه غرب آسیا در اختیار ایران است و سهم ما در جهان2.7 درصد است که در صورت بهره برداری از طرح های جدید سهم کشورمان در سطح منطقه و جهان رشد چشمگیری را رقم خواهد زد.
وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس و نیز شرایط تحریم، صنعت پتروشمی ایران آموخته است که روی پای خود بایستد واز ظرفیت های داخلی استفاده کند و امروز همین تجربه ها این صنعت بزرگ را در مسیر رشد و توسعه متوازن قرارداده است.
به گزارش نیپنا، عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گازطبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن ‌پروپیلن 18 بهمن ماه سال 1399آغاز شد.
طرح ۵۴۵ میلیون دلاری GTPP اسلام‌آباد غرب در راستای تکمیل زنجیره ارزش، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران ساخت اشتغالزایی مطلوبی ایجاد خواهد کرد.



تعداد بازدید : ۱,۱۷۳