خرید 25درصد سهام پتروشیمی بورئالیس از سوی اماراتی ها

خرید 25درصد سهام پتروشیمی بورئالیس از سوی اماراتی ها
(یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۳:۵۵

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) 25 درصد سهام شرکت اماراتی مبادله در پتروشیمی اتریشی بورئالیس را می‌خرد.

به گزارش نیپنا به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، ادنوک و مبادله اعلام کردند که این قرارداد به شرکت ملی نفت ابوظبی اجازه می‌دهد تا گستره فعالیت‌های خود در صنایع شیمیایی و پتروشیمی را با روندی رو به رشد توسعه دهد.

انتظار می‌رود این قرارداد فرصت‌های تازه‌ای را در بازارهای مهمی مانند اروپا و آمریکا خلق کند.

سلطان الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته و مدیرعامل ادنوک در این باره گفت: صنایع شیمیایی و پتروشیمی در سراسر جهان برای رشد قابل‌توجه مصرف‌کننده در دهه‌های آینده آماده است.

وی افزود: در کنار شرکت اوام‌وی اتریش، ادنوک هم یکی از سهامداران بورئالیس خواهد بود، با این سرمایه‌گذاری برنامه توسعه محلی و بین‌المللی در صنعت پتروشیمی به ما انگیزه بیشتری می‌دهد و سبب شتاب‌بخشی به روند تبدیل ادنوک به یک بازیگر انرژی یکپارچه و جهانی می‌شود.

پس از تکمیل این معامله، که مشروط به شرایط مرسوم و تأییدیه‌های نظارتی است، 75 درصد باقیمانده بورئالیس ازسوی او‌ام‌وی، یک شرکت نفت، گاز و پتروشیمی یکپارچه در اداره می‌شود.

شرکت مبادله، بازوی سرمایه‌گذاری راهبردی ابوظبی، در اکتبر 2020 پس از فروش سهام 39 درصدی به او‌ام‌وی در یک معامله 4.68 میلیارد دلاری، سهام خود را در شرکت پتروشیمی بورئالیس به 25 درصد کاهش داد.

خلدون المبارک، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره مبادله گفت: ما برای دو دهه با او‌ام‌وی و ادنوک همکاری کرده ایم تا بورئالیس را به یک شرکت بزرگ جهانی تبدیل کنیم.

وی افزود: اکنون زمان مناسبی است که او‌ام‌وی و ادنوک این همکاری را با سرمایه‌گذاری روی هم‌افزایی با مجموعه گسترده‌ ادنوک به سطح بالاتری برسانند.

تعداد بازدید : ۱,۴۱۶