پوستر و شعار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت رونمایی شد

پوستر و شعار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت رونمایی شد
(پنج شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۱:۴۴

پوستر و شعار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی شد

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، پوستر بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی» رونمایی شد.

در طراحی این پوستر از نماد سرو استفاده شده است. سـرو نماد ایستادگی، آزادگی و سرافرازی، از اصیل‌ترین، قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمادهای ایرانی است، همچنین از نماد سرو ایرانی (بته‌ جقه) که به لحاظ فرم شبیه قطره نفت است، استفاده شده است.

با توجه به موضوع نفت دانش‌بنیان و فناور نیز از ترکیب سرو با دوایری که سمبل دنیای صنعت نفت (سمبل کشورها و سلول‌های تشکیل‌دهنده نفت) است به مرکزیت ایران (نقشه ایران با خلیج فارس و دریای خزر به رنگ فیروزه‌ای) استفاده شده است.

در این طرح از دایره‌هایی به رنگ فیروزه‌ای به‌عنوان یک رنگ اصیل ایرانی استفاده شده است. در این طرح ایجاد نشانه‌هایی از مجموعه اکتشاف تا پالایش و تولید محصولات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و حمل و نقل همراه با نیروی انسانی متخصص (خانم و آقا) مشاهده می‌شود.

همچنین در این طرح دوایری با رنگ طوسی (رنگ صنعت) که با ترکیب رنگ فیــروزه ای نماد فناوری نوین و های‌تک (فناوری برتر) در عصر جدید صنعتی و اینترنتی است که در واقع نماد دیپلماسی انرژی همراه با صادرات و ورود به بازارهای جهانی در ارتباط با دیگر کشورهاست با مرزبندی (محدوده دوایر فیروزه‌ای با دوایر طوسی) امنیت عرضه انرژی داخلی و خارجی، مشاهده می‌شود.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روزهای ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۰۸