روز خوب پتروشیمی ها در بورس

روز خوب پتروشیمی ها در بورس
(سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱) ۱۴:۳۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 11 هزار و 221 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در پایان معاملات با افزایش 11 هزار و 221 واحد به رقم یک میلیون و 513 هزار و 64 واحد رسید همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2798 واحد به رقم 400 هزار و 574 واحد رسید. ارزش شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از 6 میلیون و 23 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 10.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 564 هزار فقره معامله و به ارزش 6148 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در پایان معاملات با 75 صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن فقط 7 دهم درصد افزایش یافتند و شاخص آزاد شناور 86 صدم درصد، افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 63 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس 89 صدم درصد افزایش یافت.

نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، بانک پارسیان، بانک ملت و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز در پایان معاملات با رشد 60 واحدی به رقم 20 هزار و 765 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 162 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش شرکت‌های بازار پایه به 348 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 3.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 257 هزار فقره معامله و به ارزش 2672 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، بیمه اتکایی ایرانیان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

تعداد بازدید : ۷۵۷