رشد شاخص با نقش آفرینی پتروشیمی ها

رشد شاخص با نقش آفرینی پتروشیمی ها
(دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱) ۱۳:۳۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش یکدرصدی دامنه نوسان با رشد 26 هزار و 654 واحد همراه و وارد کانال یک‌ونیم میلیون واحدی شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس اوراق بهادار تهران امروز اولین روز افزایش یک‌درصدی دامنه نوسان نمادها را تجربه کرد و در این زمینه شاخص کل با افزایش 26 هزار و 654 واحد به رقم یک میلیون و 501هزار و 712 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 6 هزار و 782 واحد به رقم 397 هزار و 769 واحد رسید و ارزش روز بازار به بیش از 5 میلیون و 978 هزار میلیارد تومان رسید ومعامله گران در بورس تهران بیش از 12.7 میلیارد سهام و یا اوراق مالی در قالب 644هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 170 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی با افزایش 1.8 درصد همراه شد. همچنین این دو شاخص با معیار هم‌وزن با رشد 1.7 درصد روبه‌رو شد و شاخص آزاد شناور نسبت به روز گذشته یک‌ونیم درصد رشد کرد.شاخص بازار اول بورس 1.8 درصد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده انجام می‌شود 1.7 درصد نسبت به روز قبل رشد کرد.

امروز نماد شرکت‌های شستا، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس، پالایش و نفت بندرعباس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایرن هم امروز شاخص کل با رشد 311 واحدی به رقم 20 هزار و704 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک‌میلیون و 155 هزار میلیارد تومان شد.

ارزش بازار پایه فرابورس که شامل شرکت‌هایی که هنوز وارد بازارهای بالاتر نشده و یا به دلیل عدم شفافیت از بازارهای بالاتر به بازار پایه اخراج شدند، به بیش از 346 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 5.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و یا اوراق مالی در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 184 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته این نکته را بلافاصله باید یادآور شد که در روزهای دوشنبه در قالب عملیات بازار باز، اوراق بانک مرکزی بین شبکه بانکی خرید و فروش می‌شود که صرفاً اعداد آن در معاملات بورس درج می‌شود، به گونه‌ای که امروز در قالب عملیات بازار باز یک‌ونیم میلیارد اوراق بانک مرکزی بین شبکه بانکی به ارزش 180 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که فقط رقم آن در معاملات فرابورس درج می‌شود، وگرنه ارزش سهام در فرابورس 3.2 میلیارد سهم به ارزش 2 هزار و 19 میلیارد تومان بوده. ارزش اوراق مالی اسلامی 24 میلیون برگه به ارزش 2 هزار و 167 میلیارد تومان و سایر اوراق 308 میلیون ورقه بهادار به ارزش 536 میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، بیمه پاسارگاد، توسعه مالی مهر آیندگان، پالایش نفت لاوان، فولاد ارفع و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

تعداد بازدید : ۶۶۱