معاون وزیر نفت ومدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد

استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه صنعت پتروشیمی

استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در برنامه هفتم توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱) ۱۴:۵۶

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: در برنامه های هفتم و هشتم باید از ظرفیت های موجود شرکت های دانش بنیان برای توسعه صنعت پتروشیمی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین هم اندیشی تحقق شعار سال «تولید،دانش بنیان واشتغال آفرین» که با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت برنامه ریزی و توسعه، مدیریت سرمایه گذاری و نیز مدیران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری باید با یک برنامه ریزی دقیق و جامع برای تحقق اهداف صنعت پتروشیمی گام برداریم و در این راستا تمام بخش های شرکت باید آهنگ واحدی داشته باشند.

وی با بیان این که باید به سطحی از آگاهی و دانش برسیم تا با همراهی همه تلاشگران، اهداف پیش بینی شده صنعت پتروشیمی محقق گردد، گفت: مفهوم دانش بنیان برای تمامی خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی آشنا است و واحد ها با توجه به حوزه مسئولیت های خود در این زمینه قعالیت های بسیار خوبی داشته اند.

شاهمیرزایی افزود: بسیاری از دانش های فنی، تجهیزات و کاتالیست های صنعت پتروشیمی بطور کامل در حال داخلی سازی هستند و باید با توجه به ظرفیت های موجود در داخل کشور و تکیه بر توان داخلی خود را از واردات آنها بی نیاز کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه های توسعه ای صنعت، نقش مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می توان با نگاهی نو و فناورانه با تکیه بر توان موجود در مسیر پیشرفت ، توسعه و تحقق برنامه های هفتم و هشتم حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: بر اساس اعلام مدیریت طرح ها، در سال جاری 6 طرح پتروشیمی به طور کامل به بهره برداری می رسند و انتظار داریم طرح های دیگری نیز به این تعداد افزوده شوند.

وی با بیان این که در گام دوم انقلاب  با توسعه صنعت پتروشیمی چشم انداز جدیدی از این صنعت محقق می شود، گفت: همه محصولات راهبردی صنعت شناسایی شده و با توجه به برنامه ریزی ها، تلاش می شود که این محصولات در داخل کشور تولید شوند.



تعداد بازدید : ۱,۰۴۵