چین به سمت صدور محصولات پتروشیمی کم‌کربن حرکت می‌کند

چین به سمت صدور محصولات پتروشیمی کم‌کربن حرکت می‌کند
(شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱) ۱۳:۰۰

چین از برنامه‌اش برای مهار صادرات بعضی از محصولات پتروشیمی با کربن بالا با هدف صیانت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت صنعت چین اعلام کرد که همسو با تلاش‌ها برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در نظر دارد صادرات بعضی از محصولات پتروشیمی با کربن بالا را به‌طور پیوسته کنترل کند و به این منظور فهرستی از این کالاها را تهیه خواهد کرد.

چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای جهان، سهمیه‌های صادرات فرآورده‌های نفتی مانند بنزین و گازوئیل را کاهش داده است تا پالایشگاه‌ها را از فرآوری بیش از حد منصرف کند و این همسو با تعهد چین برای به اوج رساندن مقدار کاهش انتشار کربن تا سال 2030 است.

چین اعلام کرد که به شدت ظرفیت‌سازی در صنعت پالایش نفت را کنترل می‌کند و به روند حذف ظرفیت تولید ناکارآمد و قدیمی شتاب می‌بخشد.

وزارت صنعت چین در بیانیه‌ای آورده است که ما پروژه‌های پالایشی و پتروشیمی را برای کاهش تولید فرآورده‌های نفتی و افزایش محصولات شیمیایی و گسترش زنجیره صنعت پتروشیمی ترویج می‌کنیم.

چین در تلاش است تا صنعت پالایش نفت خود را نوسازی کند و محصولات شیمیایی مرغوب‌تری تولید کند تا تقاضای صنایع با رشد سریع مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و داروسازی را برآورده کند.

ده‌ها پالایشگاه و پتروشیمی کوچک و مستقل در استان شرقی شاندونگ تعطیل شده‌اند تا راه را برای مجتمع پتروشیمی جدید باز کنند.

تعداد بازدید : ۱,۰۰۶