معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

سد تحریم را شکستیم

سد تحریم را شکستیم
(شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱) ۱۴:۵۱

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی توانست سد تحریم را در بخش های مختلف این صنعت ارزش آفرین بشکند.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ویژه برنامه "روشنا" که صبح امروز شنبه (6 فروردین) از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران صنعتی نامتناهی است و امروز با تلاش دانشمندان، مهندسان ،فناوران، سازندگان و دیگر فعالان پتروشیمی به عنوان صنعتی پویا در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی افزود: با اراده و راهبردی که مقام معظمم رهبری برای ما ترسیم کردند، تلاش شد تا با همکاری مراکز دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و نیز شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در تامین دانش فنی و کاتالیست های مورد نیاز پتروشیمی ها دستاوردهای بزرگی را رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که مسیر توسعه زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی با همکاری و همراهی بخش خصوصی ادامه می یابد، گفت: هرچند که با تحریم انتقال دانش و فناوری را برایمان محدود کردند، اما دانشمندان و مهندسان ایرانی موفقیت های ارزشمند بسیاری را به دست آورده اند.

شاهمیرزایی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران افزون بر ایجاد اشتغال و فعال سازی کارگاههای مختلف در کشور در زمینه تامین ارز کشور قدم های بزرگی را برای انقلاب و کشور برداشته و فتوحات بزرگی را به ثبت رسانده است.


تعداد بازدید : ۱,۳۹۴