معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

حمایت دولت از فعالان و سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی

حمایت دولت از فعالان و سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰) ۱۵:۱۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، در جریان روند پیشرفت پروژه‌های توسعه پتروشیمی نگین مکران قرار گرفت و بر حمایت دولت از فعالان و سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشستی با مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، در جریان روند پیشرفت پروژه‌های توسعه پتروشیمی نگین مکران قرار گرفت.

در این نشست که صبح امروز (چهارشنبه 19 اسفند ماه) برگزار شد سیدمجید هدایت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان و علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه‌ها، برخی مشکلات و چالش‌های پروژه‌ها را تشریح کردند.

مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست که دو ساعت و نیم به طول انجامید، پس از آگاهی از روند اجرایی پروژه‌های شهرک پتروشیمی مکران، از تمام تلاشگرانی که برای توسعه صنعت پتروشیمی در مکران فعالیت می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: فعالیت شما که پا پیش گذاشتید و خانه، کاشانه و آسایش خود را رها کردید تا فرمان ولایت را برای توسعه مکران انجام دهید، قابل تقدیر است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: وظیفه ما حمایت و پاسداری از فعالان صنعت پتروشیمی است و همه روزه تلاش می‌کنیم تا مشکلات و چالش‌های پیش‌روی فعالان صنعت پتروشیمی، اعم از تغییرات قیمت خوراک، مشکل گاز پتروشیمی‌ها و سایر موارد را با راه‌های خود حل کنیم تا موانع را از پیش روی صنعت برداریم.

شاه‌میرزایی همچنین خطاب به معاونان سازمان منطقه آزاد چابهار که در جلسه حضور داشتند، گفت: صیانت از مناطق آزاد، منوط به سرمایه‌گذاری است؛ باید تسهیلات مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم گردد، چرا که توسعه سرمایه‌گذاری، شکوفایی منطقه را در پی خواهد داشت.

همچنین، در این نشست، برخی چالش‌های پیش‌روی هلدینگ شستان و شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران برای پیشبرد ۶ پروژه‌ پتروشیمی در دست اجرا در منطقه تشریح شد. هم اکنون ۵ پروژه GTX و یک پروژه اوره آمونیاک در قالب طرح توسعه پتروشیمی نگین مکران در حال اجراست و زیرساخت های موردنیاز پروژه‌ها نیز شامل آماده‌سازی شهری و امور زیربنایی، تامین سرویس‌های جانبی موردنیاز طرح های پتروشیمی، احداث مخازن ذخیره‌سازی محصولات و تجهیزات بارگیری، احداث خطوط لوله انتقال آب و متانول، ساختمان‌های‌ غیرصنعتی، و تامین زیرساخت‌های موردنیاز جهت ملاحظات ایمنی، بهداشت و زیست محیطی توسط شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تامین می‌شود تا مسیر سرمایه‌گذاری در منطقه هموارتر شود.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۱