معرفی پتروشیمی پردیس به عنوان واحد صنعت سبز کشور

معرفی پتروشیمی پردیس به عنوان واحد صنعت سبز کشور
(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰) ۰۹:۱۲

شرکت پتروشیمی پردیس در بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان واحد صنعت سبز کشور در سال ۱۳۹۹ معرفی شد.

 به گزارش نیپنا به نقل از پتروشیمی پردیس ، بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز با حضور مهندس سعادت معتمدی رئیس مجتمع، مهندس محمود محمدی رئیس HSE، مهندس خادم مسجدی رئیس محیط زیست شرکت پتروشیمی پردیس و جمعی از مدیران شرکت ها و صنایع سبز استان بوشهر در اداره کل محیط زیست بوشهر برگزار گردید.

در این همایش که همزمان با سراسر کشور در بوشهر برگزار شد با اعطای لوح و تندیس، از مجموعه اقدامات پتروشیمی پردیس در حفاظت و حراست از محیط زیست به ویژه حمایت از گونه‌های گیاهی جنگل حرا در استان بوشهر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در متن لوح تقدیر این همایش خطاب به مدیرعامل پتروشیمی پردیس آمده است: هم اکنون که با مدیریت، آینده نگری و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی و آخرین یافته های علمی روز جهان، شعار توسعه در خور و کم اثر را سرلوحه مجموعه تولیدی خود قرار داده و مبتنی بر آن ارتقاء شاخص های محیط زیستی را به عنوان هدف غائی برگزیده اید، مطمئنیم که وفق اصل پنجاهم قانون اساسی، نسل های امروز و فردا آبادانی و سرافرازی ایران عزیز اسلامی را در همه ابعاد و بالاخص محیط زیست سالم و بالنده مرهون همت انسان های بصیر و غایت اندیشی می دانند که طراوت و زیبایی سرزمین مادری را به کسب منافع مادی و زودگذر برتری گزیدند و رهیافت سرزمین عاری از آلایندگی، پساب و پسماند و مملو از عشق، تنفس، همبستگی و وحدت را تقدیم آیندگان نمودند.

در ادامه این لوح آمده است: براساس رأی کمیته انتخاب صنعت، معدن و خدمات سبز، شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان واحد صنعت سبز انتخاب شده که ضمن تبریک و خدا قوت به حضرتعالی و مجموعه خدوم آن واحد، این لوح تقدیر به پاس همه دوراندیشی ها و پاسداری از محیط زیست تقدیم تان می گردد.

شرکت پتروشیمی پردیس در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود برای توسعه‌ پایدار و سازگار با محیط زیست، همکاری گسترده ای با سازمان حفاظت محیط زیست داشته است و با اجرای طرح جامع مدیریت محیط زیست، خروجی‌های خود به هوا، خاک و آب را مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست پایش و کنترل کرده است. این شرکت با عقد تفاهم‌نامه با سازمان حفاظت محیط زیست، حامی گونه های گیاهی جنگل حرای استان بوشهر است و در راستای دست یافتن به فرآیند تولید ایمن و منطبق بر استانداردهای زیست‌محیطی، اقدام به اخذ گواهینامه‌های ISO ۱۴۰۰۱، HSE-MS و ISO ۴۵۰۰۱ و ISO ۵۰۰۰۱ کرده است.

تولید کود اوره دوستدار محیط زیست، خرید سهام شرکت پتروشیمی همت برای تولید کود اوره از گازهای خروجی و آلاینده منطقه عسلویه، اجرای نظام مدیریت سبز در تمامی سطوح سازمان، نصب سیستم پایش آنلاین بر روی تمامی نقاط ثابت انتشار آلاینده، توسعه فضـای سبز درون سازمان با بیش از ۶ هکتار فضای سبز و کاشت و نگهداری بیش از ۴۰ گونه گیاهی بومی منطقه عسلویه، حمایت از ایجاد کمربند سبـز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بازیافت کاتالیست ها، حمایت علمی و مالی از طرح حفاظت و پایش مرجان‌های خلیج فارس و اجرای طرح جامع مدیریت پسماند از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی پردیس در عمل به مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست پیرامونی است.

تعداد بازدید : ۸۲۵