تأسیسات، مخازن ذخیره‌ سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر افتتاح شد

تأسیسات، مخازن ذخیره‌ سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر افتتاح شد
(پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰) ۱۱:۴۵

تأسیسات ، مخازن ذخیره‌سازی محصولات صادراتی و اسکله مستقل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، تأسیسات، مخازن ذخیره‌سازی محصولات صادراتی و اسکله مستقل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در منطقه ماهشهر امروز پنجشنبه (12 اسفند ماه) با حضور جواد اوجی وزیر نفت ، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و  جمعی از مقام های محلی استان خوزستان به بهره‌برداری رسمی رسید.

بر اساس این گزارش ، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و خطوط لوله این مجتمع سال گذشته به بهره‌برداری رسمی رسید و از آنجاکه عملیات اجرایی تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله شرکت به دلیل اختلاف فاز یک سال و نیم دیرتر از ساخت پالایشگاه آغاز شده بود، اکنون آماده افتتاح رسمی شد.

 پیشتر محمود امین‌نژاد مدیرعامل پالایشگاه بیدبلند با اشاره به اینکه محصولات صادراتی پالایشگاه گازبیدبلند خلیج فارس از زمان بهره‌برداری تاکنون با امکانات موجود پتروشیمی بندرامام راهبری می‌شد،  گفته بود: عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس از اوایل بهمن‌ماه امسال آغاز و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است که اسکله این شرکت به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نام‌‌گذاری شده است.

گفتنی است که با بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی محصولات و اسکله مستقل بیدبلند خلیج فارس در مجیدیه بندرماهشهر، زنجیره تولید بیدبلند خلیج فارس تکمیل می‌شود.

امین‌نژاد، سرمایه‌گذاری انجام‌شده در ساخت تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله مستقل بیدبلند خلیج فارس را ۲۷۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت صادرات سالانه ۲ میلیون تن محصولات ارزشمند پروپان، بوتان، پنتان پلاس در زمینی به مساحت ۶۴ هکتار اجرا شده است.

تعداد بازدید : ۹۷۲