شاهمیرزایی: دانش مهندسی گستره متنوعی از تخصص هاست

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی "روز مهندس "را تبریک گفت

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی "روز مهندس "را تبریک گفت
(پنج شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰) ۱۵:۴۸

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی،" روز مهندس " را به تمامی مهندسان صنعت پتروشیمی ایران تبریک گفت و اظهار کرد: : امیدوارم صنعت پتروشیمی با تکیه بر ظرفیت های داخلی و همکاری ساندگان ایرانی، فعالان حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان و نیز مراکز پژوهشی به اهداف برنامه ریزی شده در مسیر چشم انداز توسعه دست یابد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با گرامیداشت 5 اسفند« روز مهندس» را به تمامی مهندسان به ویژه خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران تبریک گفت و اظهارکرد: ایام ماه رجب رو به پایان است و در حال آماده شدن برای ورود به به ماه شعبان می شویم و این ماه ها زمینه ای برای ورود به ماه ضیافت الهی است .

وی با بیان اینکه اغلب دانشمندان بزرگ اسلامی و حکما منجم و ریاضی دان بوده اند و در راه کسب دانش روز حرکت کرده اند، گفت: این بزرگان علاوه برتسلط در حوزه علوم تجربی در فقه و فلسفه نیز مرزهای علوم را در نوردیده اند، بنابر این مهندسان ، دانشمندان و فقها بر علوم اسلامی تسلط داشتند.

شاهمیرزایی در ادامه یاد تمامی مهندسان و رزمندگان دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: این دلاوران فتوحات بزرگی را به سرانجام رساندند و سنگر سازان بی سنگر ی بودند که موقعیت سپاه اسلام را تثیت می کردند.

وی تصریح کرد: در عملیات والفجر 8 مهندسان، طراحان و معماران با محاسبه های دقیق مهندسی، عملیاتی موفق را رقم زدند و با احداث پل بعثت به 700 متر عرض روی اروند رود در حالی که جریان آب با حدود 70 کیلومتر سرعت در حال حرکت بود توانستند زمینه را برای عبور رزمندگان اسلام فراهم کنند و به ساحل فاو رسیدند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: دانش مهندسی گستره ای متنوع از انواع تخصص ها را در بر گرفته است و مهندسان صنعت نفت ، گاز پالایش و پتروشیمی امروز دستاوردهای بزرگی را رقم زده اند و در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خارجی ها از ایران رفتند، مهندسان و تکننسین های صنعت نفت اجازه نداتند فعالیت های این صنعت حتی یک ساعت دچار وقفه شود.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران قبل از انقلاب ظرفیت تولید 1.5 میلون تن و بر اساس برخی گزارش ها 3 میلیون تن راداشته است، گفت: امروز با تلاش های صورت گرفته از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب صنعت پتروشیمی در کشورمان توسعه یافت و هم اکنون ظرفیت تولید به 90 میلیون تن رسیده است و این افتخاری ماندگار بر تارک این کور است.

شاهمیرزایی با تبریک مجدد روز مهندس به تمامی مهندسان صنعت پتروشیمی ایران افزود: امید است که با تکیه بر ظرفیت های داخلی و همکاری ساندگان ایرانی، فعالان حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان و نیز مراکز پژوهشی این صنعت ارزش آفرین به اهداف برنامه ریزی شده در مسیر چشم انداز توسعه دست یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش، و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، افزایش ارز آوری و کاهش واردات را از عمده برنامه های مهم در مسیر خودکفایی در صنعت پتروشیمی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا 10 سال آینده در امد ارزی این صنعت سالانه به 70 تا 80 میلیارد دلار خواهد رسید

تعداد بازدید : ۱,۴۳۰