مشارکت توتال‌انرژی و هانی‌ول برای توسعه فرآیند پیشرفته بازیافت پلاستیک

مشارکت توتال‌انرژی و هانی‌ول برای توسعه فرآیند پیشرفته بازیافت پلاستیک
(یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰) ۱۲:۲۶

هان‌یول مواد اولیه پلیمری بازیافتی با استفاده از به‌کارگیری فناوری فرآیند چرخه بالا (UpCycle Process)، در مجتمعی که قرار است در اسپانیا ساخته شود، تأمین خواهد کرد.

به گزارش  نیپنا به نقل از خبرگزاری پلتس، شرکت تأمین‌کننده فناوری هانی‌ول (Honeywell) و شرکت فرانسوی توتال‌انرژی (TotalEnergies) قرار است فرآیند پیشرفته بازیافت پلاستیک را به‌عنوان بخشی از یک توافق راهبردی توسعه دهند.

بر اساس این قرارداد، هان‌یول مواد اولیه پلیمری بازیافتی با استفاده از به‌کارگیری فناوری فرآیند چرخه بالا (UpCycle Process)، در کارخانه‌ای که قرار است در اسپانیا ساخته شود، تأمین خواهد کرد.

توتال‌انرژی در کارخانه‌های خود در اروپا مواد اولیه پلیمری بازیافتی را به پلیمرهایی با کیفیت و مناسب برای تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع بسته‌بندی مواد غذای و دیگر مصارف نهایی، تبدیل می‌کند.

کارخانه فرآیند چرخه بالا (UpCycle) هانی‌ول حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین هانی‌ول و سایسیر (Sacyr)، شرکتی زیرساختی مستقر در اسپانیا، برای راه‌اندازی در سال 2023 میلادی برنامه‌ریزی شده و هدف آن فرآوری سالانه 30 هزار تن زباله‌های پلاستیکی مخلوط است.

بن اونز، معاون و مدیرکل راه‌حل‌های فناوری پایدار هانیول، گفت: تقاضای پلاستیک به رشد خود ادامه می‌دهد، بنابراین ایجاد ارتباط بین مدیریت زباله و تولید پلاستیک برای تقویت اقتصاد دایره‌ای صنعت پلاستیک بسیار مهم است.

بر اساس این بیانیه، انتظار می‌رود که این کارخانه با ظرفیت فرآوری 30 هزار تن زباله پلاستیکی مخلوط در سال 2023 آغاز به‌کار کند.

تعداد بازدید : ۵۹۲