مشارکت نیجریه و مصر در صنعت پتروشیمی

مشارکت نیجریه و مصر در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰) ۱۴:۰۳

قاهره و ابوجا برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در نیجریه همکاری می‌کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه نیجریایی لیدرشیپ، شرکت راناگاز (Rungas) یکی از شرکت‌های تابعه شرکت گاز پان آفریکن و سیدی کریر (Sidi Kerir Petrochemicals)، غول پتروشیمی مصر، به‌منظور توسعه یک کارخانه جدید پتروشیمی در نیجریه در حاشیه نخستین روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت مصر (EGYPS) در قاهره یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

طارق الملا، وزیر نفت و منابع معدنی مصر و هیئت نفتی نیجریه به ریاست تیمیپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه نورا و آبا ریمی، سفیر نیجریه در قاهره در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری حضور داشتند.

وزیر نفت و منابع معدنی مصر درباره این پروژه گفت: این تفاهم‌نامه همکاری بیشتر بین دو کشور بزرگ آفریقایی را تقویت می‌کند و سبب افزایش فرصت‌های تجاری گسترده‌تر می شود، ما ضمن تأیید این توافق منتظر پیشرفت آن هستیم.

وی افزود: این تفاهم‌‌نامه مبنایی را برای همکاری هر دو شرکت در توسعه صنعت پتروشیمی در ایالت آکوا ایبوم (Akwa Ibom) نیجریه ایجاد می کند.

«رانا گاز» و «سیدی کریر» اکنون پیش از آغاز کار ساخت و ساز، مطالعات امکان‌سنجی پروژه را ادامه خواهند داد.

لانر رانسیو، مدیرعامل رانا گاز در این باره گفت: تفاهم‌نامه امضا شده راه را برای یک سرمایه‌گذاری جدید و واقعاً آفریقایی هموار می کند.

وی افزود: این پروژه ضمن بهره‌گیری از گاز نیجریه پول و تخصص مصر را برای گسترش زنجیره ارزش، هزاران شغل ایجاد خواهد کرد.

شرکت‌های «رانا گاز» و «سیدی کریر» با همکاری یکدیگر به‌دنبال حمایت از صنعت گاز نیجریه و استفاده از ذخایر گازی این کشور برای تولید محصولاتی از قبیل پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، پروپان و گاز مایع (ال‌پی‌جی) هستند.

تعداد بازدید : ۱,۰۲۶