پرتغال به دنبال محصولات پلیمری ایران

پرتغال به دنبال محصولات پلیمری ایران
(پنج شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰) ۱۹:۰۳

مدیرعامل یک شرکت پرتغالی از برنامه این شرکت برای جایگزینی ایران به جای چین برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود خبر داد.

پدرو سرنو مدیرعامل شرکت ینتاکس yentax از کشور پرتغال در گفتگو با خبرنگار نیپنا، ضمن اشاره بر توسعه کسب و کار به سمت محصولات پلیمری گفت: برای پیدا کردن راهکار انتقال و خرید مواد در نوامبر گذشته ایران بودم و اطلاعات اصلی را دریافت کردیم. ما در زمینه پتروشیمی فعالیت میکردیم که در نظر داریم تا کسب و کار خود را به سمت محصولات تکمیلی پلیمری گسترش دهیم و به چند دلیل ایران را برای تامین مواد اولیه انتخاب کردیم.

وی در ادامه افزود: فارغ از کیفیت محصولات ایرانی ما پیش از این مواد مورد نیاز خود را از چین وارد می کردیم اما پس از بررسی ها متوجه شدیم که بازار جهانی تغییر یافته و واردات از ایران می تواند برای ما فرصت بهتری باشد تا از چین وارد کنیم.

مدیرعامل شرکت ینتاکس توسعه محصولات پلیمری را هدف جدید مجموعه خود بیان کرد و گفت: پیش از این در زمینه پارافین و برخی افزودنی ها فعالیت می کردیم و بیشتر با چین در ارتباط بودیم و شرکت من کارگزار تامین مواد برای شرکتهای پرتغالی است و باید بررسی کنیم که هر شرکت چه محصولی نیاز دارد.

وی در مورد مزیت تجارت با ایران گفت: متوسط کیفیت محصولات و همچنین نزدیکی ایران به اروپا مارا به خرید محصولات ایرانی ترغیب کرده است و انعطاف بیشتری برای انتقال محصولات به پرتغال وجود دارد ما در میانه اقدامات اولیه برای عقد چندین قرارداد با ایران هستیم. به صورت قانونی مانعی برای انتقال محصولات ایرانی به اروپا وجود ندارد در این شرایط مانعی وجود ندارد و روابط دیپلماتیک بین دو کشور بسیار دوستانه و مثبت است.

تعداد بازدید : ۱,۰۱۸