مدیرعامل شرکت پتروکیمیای ابن‌سینا:

طرح پتروکیمیای ابن‌سینا کل نیازهای ایران در زمینه بوتان را تأمین می‌کند

طرح پتروکیمیای ابن‌سینا کل نیازهای ایران در زمینه بوتان را تأمین می‌کند
(چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰) ۱۴:۳۲

مدیرعامل شرکت پتروکیمیای ابن‌سینا گفت: با راه‌اندازی طرح پتروکیمیای ابن‌سینا از خام‌فروشی بوتان جلوگیری و همه نیازهای کشور تأمین می‌شود و ما به صادرکننده این محصول به نقاط مختلف جهان خواهیم تبدیل می‌شویم.

به گزارش نیپنا، ماکان شاملو امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در آیین گشایش طرح پتروکیمیای ابن‌سینا که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده درباره نیازهای کشور و راهنمایی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سرمایه‌گذاران تصمیم به اجرای طرح انیدرید مالئیک با استفاده از خوراک بوتان پتروشیمی بندرامام که به‌صورت نیمه‌خام صادر می‌شد، گرفتند.

وی افزود: طرح پتروکیمیای ابن‌سینا با ظرفیت سالانه ۸۰ هزار تن تفکیک بوتان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پتروکیمیای ابن‌سینا تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، با اتکا به توان ساخت داخل و بهره‌گیری از دانش شرکت‌های مهندسی و پیمانکاران داخلی و استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی به میزان بیش از ۷۰ درصد موفق شدیم این طرح را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

شاملو اظهار کرد: با راه‌اندازی این طرح از خام‌فروشی بوتان جلوگیری  و تمامی نیازهای کشور تأمین می‌شود و ما به صادرکننده این محصول به نقاط مختلف جهان تبدیل خواهیم شد، رقم اشتغال این طرح در زمان اجرا حدود ۱۵۰ نفر مستقیم و در زمان بهره‌برداری حدود ۱۲۰ نفر خواهد بود که تعداد زیادی اشتغال غیرمستقیم هم ایجاد می‌کند.

تعداد بازدید : ۸۷۱