نیجریه به دنبال واردات محصولات پتروشیمی از ایران

نیجریه به دنبال واردات محصولات پتروشیمی از ایران
(سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۴۸

سفیر نیجریه در تهران بر توسعه همکاری دو کشور تأکید کرد و گفت: در ایران پلاست نشست‌هایى را با شرکت‌هاى ایرانى برگزار شد تا ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات و امکانات، بتوانیم محصولات پتروشیمى ایران را به نیجریه صادر کنیم.

یاکابو سنتوراکى سلیمان پس از بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللى ایران‌پلاست، از میزان توسعه ایران در زمینه پتروشیمى ابراز خوشحالى کرد و به خبرنگار نیپنا گفت: پیش از حضور در نمایشگاه ایران پلاست از شرکت ملى صنایع پتروشیمى تقاضا کردیم تا اطلاعات تولیدکنندگان و محصولات تولیدى آنها را در اختیار ما قرار دهند اما پس از بازدید از نمایشگاه این حجم از رشد و پیشرفت در زمینه تولید محصولات نهایى و پایین دست پتروشیمى را انتظار نداشتم. مجموعه اطلاعات کسب شده را در اختیار فعالان اقتصادى کشور خود قرار خواهم داد.
وی، نخستین گام براى توسعه همکارى‌هاى اقتصادى را برگزارى دیدارهاى رسمى و دیپلماتیک بیان کرد و افزود: دولت خود را برای دیدار با مقامات صنعت پتروشیمى ایران ترغیب خواهم کرد تا از نزدیک با توان صنعت پتروشیمى ایران آشنا شوند. امیدوارم همکارى بین دو کشور شکل گرفته و گسترش یابد.
سفیر نیجریه در ایران در ادامه به توسعه روابط اقتصادی بخش خصوصى ایران و نیجریه اشاره کرد و ادامه داد: براى تشریک مساعى، نشست‌هایى را با شرکت‌هاى ایرانى ترتیب خواهیم داد تا ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات و امکانات، بتوانیم محصولات پتروشیمى ایران را به بازار نیجریه صادر کنیم.
وى اظهار کرد: تولیداتی در حوزه پتروشیمى داریم که به آفریقاى جنوبى صادر مى‌کنیم و قصد داریم تا تعاملاتى در این زمینه با ایران برقرار کنیم.
سنتوراکى سلیمان تأکید کرد: اطلاعات آموزنده‌اى از دستاوردهاى شرکت‌هاى ایرانى در نمایشگاه بدست آوردم که به کشور خود منتقل خواهم کرد.
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با مشارکت ۴۳۰ شرکت داخلی و خارجی در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از 18 تا 21 بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

تعداد بازدید : ۵۵۰