معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

تاکید ویژه بر الزام پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی

تاکید ویژه بر الزام پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی
(شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰) ۰۹:۴۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر الزام پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی، گفت: صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره وار از خوراک های بالادستی تا صنایع پایین دستی به هم وابسته هستند.

 

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دومین روز از سفر خود به  عسلویه (24 دی) از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی  هنگام، دماوند، آرین متانول ، جم و نوری بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، با بیان اهمیت تکمیل  طرح های توسعه ای اظهارکرد:  شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت از ساخت و تکمیل  طرح های در حال ساخت حمایت می کند و  نکته ای که مدیران طرح ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل و رعایت استانداردهای فنی در زمینه ساخت و نصب است.

معاون وزیر نفت با تاکید ویژه بر الزام و پایبندی شرکت های پتروشیمی بر قرارداد خوراک میان مجتمعی، خاطر نشان کرد: صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره وار از خوراک های بالادستی تا صنایع پایین دستی پتروشیمی به هم وابسته هستند و چنانچه یکی از حلقه های این زنجیره با مشکل تامین خوراک مواجه شود، تاثیر زیادی در طول زنجیره تولید دارد.

افزایش و پایداری تولید

در ادامه، مرتضی شاهمیرزایی  شرکت دماوند  انرژی عسلویه را نبض توسعه فاز دوم صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه خواند و تصریح کرد: تکمیل  بخش های باقی مانده این مجتمع می تواند ضمن تامین یوتیلیتی مورد نیاز پتروشیمی های فاز دوم عسلویه، در افزایش و پایداری تولید نیز تاثیرگذار باشد.

به گفته معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل ایجاد زیرساخت های مناسب در منطقه عسلویه ، در سال های آتی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزایش خواهد یافت و در جهت تحقق برنامه های توسعه صنعت همکاری هلدینگ ها و نقش  سرمایه گذاری آنها  بسیار مهم است.

گفتنی است، مرتضی شاهمیرازیی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه به عسلویه ( 23 و 24 دی ماه)  ضمن بازدید از طرح ها و مجتمع های این منطقه  و محل زمین های اختصاص یافته جهت احداث پارک پروپیلن عسلویه ، تاکید و دستور ویژه ای جهت تسریع در روند نهایی سازی طرح های پارک پروپیلن و تخصیص زمین به این طرح ها صادر کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۳