آمادگی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس برای کمک به مددجویان بهزیستی کنگان

آمادگی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس برای کمک به مددجویان بهزیستی کنگان
(چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰) ۱۰:۳۱

مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست با روسای بهزیستی و بیمارستان کنگان گفت: ساخت منازل مورد نیاز برای مددجویان بهزیستی چهار شهرستان جنوبی قابل انجام است؛ هچنین برای کمک به بیمارستان کنگان آماده ایم

به گزارش نیپنا، علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و غفاری دبیر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در نشست هایی جداگانه با رئیس اداره بهزیستی شهرستان کنگان و رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) در جریان فعالیت ها و مشکلات موجود قرار گرفتند.

سهیلا کوهستانی رئیس بهزیستی شهرستان کنگان گزارشی از تعداد مددجویان و همچنین وضعیت کنونی و شرایط افراد تحت پوشش ارائه کرد و گفت: معلولان شهروندان این اجتماع اند به مثابه ما. آنان شهروندان این جامعه اند اما نه شهروندان درجه دو بلکه شهروندان درجه اول این اجتماع اند و از همان حقوقی برخوردارند که همه ما برخورداریم. و لذا ان شالله با توجه به حسن نیت بزرگواران که برای کمک پیش قدم شده اند، ان شاءالله شاهد اتفاقات خوبی در حوزه کمک به مددجویان بهزیستی ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر باشیم.

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  در این جلسه ضمن تشکر از اقدام های صورت گرفته توسط رئیس و کارکنان بهزیستی شهرستان کنگان برای خدمت رسانی به جامعه معلولین و زنان سرپرست خانوار شهرستان کنگان، بر لزوم مشارکت برای رفع برخی از کمبودها در حوزه زیر ساخت ها تاکید نمود و افزود: شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه پارس در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی و در قالب شورای راهبردی شرکت های مستقر در منطقه انرژی پارس از مشارکت در اجرای برنامه های هدفمند در جهت بهبود وضعیت مددجویان بهزیستی حمایت می نمایند.

وی ضمن برشمردن بخشی از اقدامات شورای راهبردی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی به خدمات ارائه شده در سایر حوزه ها اشاره کرد و افزود: جدای از اشتغال مستقیم با انجام خریدهای محلی و استانی در حال انجام اشتغال غیر مستقیم قابل توجهی ایجاد شده است و با توجه به حجم مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط شرکتها و قوانین توزیع آن، در صورت مدیریت مناسب، منابع قابل توجهی به شهرداریها، دهیاریها و مراکز درمانی اختصاص می یابد که پایداری این درآمدها، به تداوم تولید و عرضه محصولات پتروشیمیایی وابسته است.

ربانی برلزوم تهیه بانک اطلاعاتی مددجویان فاقد مسکن در شهرستان کنگان، دیر، عسلویه و جم تاکید کرد و افزود: پس از مشارکت شورای راهبردی در ساخت ۲۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ۴ شهرستان جنوب این استان، مشارکت در ساخت منازل مورد نیاز برای مددجویان بهزیستی چهار شهرستان جنوبی نیز براساس روش مشابه قابل انجام می باشد و شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی های منطقه پارس این آمادگی را دارد.

وی بر ضرورت تعیین یکی از روسای بهزیستی این چهار شهرستان به عنوان معین اداره کل بهزیستی استان بوشهر برای ارتباط با شورای راهبردی اشاره نمود و افزود: با توانمندسازی مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال های پایدار برای مددجویان می توان به بهره مندی جامعه از استعدادهای ذاتی این عزیزان و استقلال مالی آنها کمک نمود.

در پایان مقرر شد با جمع بندی اطلاعات جمعیت تحت پوشش بهزیستی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر، جلسه ای با حضور مدیرکل بهزیستی استان، روسای بهزیستی چهار شهرستان و شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه انرژی پارس، تشکیل تا با تعیین اهداف مشترک نسبت به رفع بخشی از دغدغه‌های جمعیت تحت پوشش اقدام شود.

در ابتدای این نشست جانثار احمدی مسئول مجتمع معلولین کلید بهشت گزارشی از شرایط مجموعه نامبرده داد و گفت: مجتمع کلید بهشت میزبان حدود ۱۵۰ نفر معلول است. این مجموعه، بزرگ ترین مجتمع معلولین استان بوشهر است که نیاز به توجه ویژه دارد تا بتوانیم امور جاری و روزانه این عزیزان را رفع نماییم.

در ادامه، مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دبیر شوای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس راهی بیمارستان کنگان شدند و با رئیس بیمارستان امام خمینی و مدیر داخلی این مرکز درمانی و همچنین رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان نشستی را برگزار کردند.

در این نشست رئیس بیمارستان امام خمینی از حضور مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی و دبیر شوای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در این مرکز درمانی جهت بررسی مشکلات آن قدردانی کرد.

دکتر صادق مختارپور در ادامه به تشریح موقعیت و خدمات گسترده بیمارستان کنگان پرداخت و افزود: بیمارستان امام خمینی به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر نقش پدافندی و بسیار حساس در منطقه دارد.

وی عنوان کرد: این بیمارستان هم اکنون علاوه بر شهرستان کنگان، به مراجعین شهرستان های دیر، جم و عسلویه و همچنین خانواده بزرگ صنعت نیز خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی ارائه می هد. لذا انتظار می رود که صنعت منطقه نیز کنار ما باشد و برای رفع نیازمندی های این مرکز درمانی گام های بلندتر از گذشته بردارد.

رئیس بیمارستان کنگان گفت: کمک های خوبی در گذشته از سمت شورای راهبردی پتروشیمی پارس به بیمارستان کنگان انجام شده که واقعا تشکر می کنیم و انتظار داریم پس از یک وقفه ای که ایجاد شده، این کمک ها با قدرت بیشتر از سر گرفته شود.

توفیق خلیفات مدیر داخلی بیمارستان کنگان در این نشست گفت: در سال های گذشته کمک های اهدایی ارزشمندی از شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس مانند : دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتر در دقیقه ، دستگاه سی آرم، ونتیلاتور، تخت و سایر تجهیزات ویژه آی سی یو و پرداخت ۲ میلیارد تومان وجه به شکل امانی برای رهن پانسیون ۸ واحده پزشکان، به بیمارستان امام خمینی کنگان شده است . این کمک های تاثیرگذار خصوصا در دوران پیک کرونا ، شرایط را برای عبور از آن بحران تسهیل نمود. در سال جاری نیز به روال سابق انتظار ادامه این کمک و مساعدت از طرف شورای راهبردی پتروشیمی ها ی منطقه پارس به بیمارستان کنگان می رود. امید می رود این کمک ها پس یک وقفه ای که وجود داشت، ان شاءالله به شکلی قوی تر و موثرتر از سر گرفته شود.

وی گفت: مقایسه آمارهای رسمی و مستندِ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، به وضوح نشان می دهد، این مرکز درمانی، بالاترین تعداد پذیرش بیماران سرپایی را نسبت به سایر بیمارستان های استان بوشهر داشته است که این مهم نشان از بار بسیار سنگین مراجعات و ارائه خدمات در این مرکز درمانی دارد. ۲۹ درصد از آمار مراجعین سرپایی به بیمارستان های استان بوشهر در سال ۱۳۹۹ مربوط به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان بوده است؛ بیمارستان های شهید گنجی دشتستان و شهدای خلیج فارس بوشهر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیر داخلی بیمارستان کنگان افزود: در سال جاری نیز مراجعین سرپایی پذیرش شده در بیمارستان امام خمینی کنگان همچنان رکورد دار تمام بیمارستان ها به میزان ۲۸ درصد از کل مراجعین بیمارستان های استان بوشهر بوده است.

خلیفات عنوان کرد: بیمارستان کنگان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، بیش از ۱۷۰ هزار مراجعه کننده سرپایی را پذیرش نموده و به آنان خدمات ارائه داده است و قطعا این آمار تا پایان سال، از مرز ۲۰۰ هزار نفر نیز عبور خواهد کرد. شهرستان کنگان به لحاظ جمعیت، پس از بوشهر و دشتستان، سومین شهرستان پر جمعیت استان بوشهر است و با فاصله کمی نسبت به کنگان، شهرستان گناوه در جایگاه چهارم این آمار قرار دارد. در این آمارِ مستند، به خوبی مشخص است که مجموع کل مراجعین سرپایی پذیرش شده در ۳ بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، شهید گنجی دشتستان و امیرالمومنین گناوه در سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان ماه، ۲۷ درصد از کل مراجعین سرپایی استان بوشهر را شامل می شود؛ این در حالی است که آمار بیمارستان کنگان به تنهایی ۲۸ درصد مراجعین سرپایی کل استان است.

این مقایسه بسیار ساده میان ۴ شهرستان اول استان بوشهر به لحاظ جمعیت است. مسلما در حالت عادی، مراجعین سرپایی بیمارستان کنگان باید از بیمارستان های شهدای خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی دشتستان کمتر باشد زیرا جمعیت شهرستان کنگان از جمعیت این دو شهرستان پایین تر است. اما یک عامل مهم باعث این اختلاف فاحش و کمر شکن در تعداد مراجعین سرپاییِ بیمارستان امام خمینی کنگان با سایر بیمارستان ها می باشد و آن استقرار بزرگ ترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور در جنوب استان بوشهر است.

وی گفت: از شما مدیران متعهد و دلسوز که برای پیگیری مشکلات بیمارستان کنگان پیشگام شده اید و امروز قدم رنجه کرده اید، تقاضا داریم بیماستان کنگان را به شکل ویژه ببینید تا ان شاءالله در کنار هم و در سایه تعامل دو سویه، مشکلات و نیازمندی های موجود را به حداقل برسانیم و خدمات مطلوب تری به مراجعین ارائه دهیم.

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر[نفت] در امور پتروشیمی در این نشست گفت: طبق وعده ای که در مراسم اغاز چهارمین سالروز فعالیت هفته نامه استانی ثلاث جنوب ( به مدیریت مصطفی صفایی) داده بودم، خداوند نیز توفیق داد که امروز از نزدیک و حضوری خدمت برسم و مشکلات و نیازمندی های این مرکز درمانی بزرگ را از زبان شما عزیزان بشنویم.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه بیمارستان کنگان در منطقه افزود: صنعت منطقه و شورای راهبردی منطقه پارس در طول سال های گذشته سعی نموده است باری را از روی دوش این مرکز درمانی بردارد. قطعا حضور امروز ما در این بیمارستان برای ادامه تعامل و همکاری هاست و ما مایلیم که این کمک ها که حق مسلم و اولیه مردم و مراجعین است، پر رنگ تر از قبل نیز شود.

مشاور اجتماعی معاون وزیر[نفت] در امور پتروشیمی عنوان کرد: برای کمک به بیمارستان کنگان دو محور »تجهیزات و توسعه« را باید در نظر گرفت و ما در این دو محور و آیتم می توانیم مساعدت نماییم.

علی ربانی ابراز داشت: هدف نهایی ما نیز برای بیمارستان کنگان این است که جامعه هدف از این کمک ها به شکل مستقیم منتفع شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان میزان عوارض ارزش افزوده شرکت های منطقه پارس است، گفت: با توجه به اینکه قانون درصدی از این عوارض را به حوزه سلامت اختصاص داده است، آیا این مبلغ در حوزه سلامت استان بوشهر نیز هزینه شده است؟ چند درصد؟ چنانچه بتوانید این موضوع را به سرانجام برسانید و به شکل قانونی این مبلغ کلان را به سمت حوزه سلامت استان بوشهر سرازیر نمایید، بخش زیادی از نیازمندی های مراکز سلامت جنوب استان بوشهر رفع خواهد شد.

ربانی از مدیران بیمارستان خواست تا در اولین فرصت نیازمندی های اساسی و دارای اولویت در حوزه تجهیزات و توسعه را با توجیه آن به شکل مکتوب به آن ها اعلام کنند تا ان شاءالله آن ها نیز با دید مثبت برای تصویب و تخصیص آن اقدام نمایند.

لزوم پیگیری جهت بهره مندی قانونی و نظامند شهرستان ها از فواید فعالیت شرکت های پتروشیمی در منطقه

علیرضا غفاری دبیر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس نیز در این نشست ضمن عرض خداقوت به کادر درمان و تمام پرسنل بیمارستان امام خمینی کنگان گفت: ما از حجم خدمات این مرکز درمانی اگاه هستیم و ان شاءالله در سایه تعامل دو سویه بنا داریم کمک های موثر دیگری به بیمارستان کنگان داشته باشیم.

وی افزود: مقامات شهرستان و استان بوشهر از محل قانونی منابع مالیاتی[ مالیات بر ارزش افزوده شرکت های پتروشیمی منطقه پارس واقع در شهرستانهای عسلویه و کنگان] که همین شرکت های پتروشیمی منطقه پارس پرداخت می کنند می توانند مراکز مورد نظر مانند بیمارستان، بهزیستی، کمیته امداد و… را بهره مند کنند.

دبیر شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس ادامه داد: قطعا اگر این مورد محقق شود، یک بودجه قابل توجه، پایدار و همیشگی برای استان بوشهر و منطقه جنوب استان ایجاد خوهد شد که قطعا در توسعه منطقه نقش به سزایی دارد و یقین داشته باشید که این بودجه [ که ماحصل مالیات بر ارزش افزوده شرکت های پتروشیمی منطقه پارس است] در مقابل رقم کمک های مستقیم پتروشیمی های منطقه پارس، بسیار قابل توجه است.

غفاری تاکید کرد: شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس از مشارکت در پروژه های سرمایه ای و ماندگار استقبال می کند و به دلیل اینکه مطمئن شود کار به نحو احسن انجام می شود و خدمت مورد نظر به بهترین شکل ممکن به مردم شریف منطقه ارائه می گردد هرگونه پرداخت را منوط به پیشرفت پروژه نموده و لذا شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس صرفا در پروژه های سرمایه ای مشارکت می کنند تا بتوانند بر آن نظارت داشته باشند و بر اساس میزان پیشرفت پروژه، بودجه لازم را تزریق نم

تعداد بازدید : ۸۲۹