پتروشیمی بندر امام آماده ورود به بورس

پتروشیمی بندر امام آماده ورود به بورس
(چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰) ۱۵:۱۷

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام گفت: پتروشیمی بندر امام هم‌اکنون به نقطه‌ای از شفافیت رسیده که آماده ورود به بورس است.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، حمیدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام امروز (چهارشنبه، یکم دی‌ماه) در آیین امضای قرارداد ساخت واحد بازیابی اتان پتروشیمی بندرامام اظهارکرد :نمودار سازمانی شرکت پس از 25 سال تغییر کرده است و با  رویکردی جدید این مجتمع پتروشیمی در حال فعالیت است.

رستمی افزود: در پتروشیمی بندر امام برای نخستین بار با ۶ کوره اتان و ۳ کوره مایع، روزانه ۱۲۰۰ تن اتیلن تولید کرد که سبب شد قیمت تمام‌شده اتیلن تولیدی این شرکت به حداقل مقدار خود برسد و زنجیره اتیلن با واحدهای HD، LD و PVC در حداکثر ظرفیت قرار گیرند و برای نخستین بار صادرات محصولات جامد و پلیمری مجتمع حداکثر مقدار را ثبت کند.

وی با اشاره به اینکه MTB پتروشیمی بندر امام روزانه ۸۰۰ تن تولید می‌کرد که پس از گذشت دو سال به روزانه ۱۵۰۰ تن رسید و برای نخستین بار در سبد صادراتی شرکت قرار گرفت، ادامه داد: بنزن تولیدی پتروشیمی بندر امام نیز در بالاترین مقدار خود قرار گرفت و تأمین یوتیلیتی در چهار سال گذشته بدون هیچ وقفه‌ای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با بیان اینکه این شرکت پارسال معادل مجموع پنج سال گذشته سوددهی داشته است، گفت: پتروشیمی بندر امام در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ دو برابر پارسال سوددهی داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت داخلی سازی  و حمایت از این راهبرد اظهارکرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ قطعه، همچنین ۶۰ درصد کاتالیست‌های مصرفی در شرکت پتروشیمی بندر امام داخلی‌سازی شده است.

رستمی به مشارکت بندر امام در پروژه پتروشیمی الماس ماهشهر اشاره کرد و گفت: ۳۲ درصد سهام این پروژه به پتروشیمی بندر امام اختصاص یافته است.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۲