آرامکو و سومیتمو برای دستیابی به فناوری اکسنس قرارداد امضا کردند

آرامکو و سومیتمو برای دستیابی به فناوری اکسنس قرارداد امضا کردند
(دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۶

شرکت‌های سعودی آرامکو تکنولوژیز و سومیتمو کمیکال ژاپن برای به‌کارگیری فرآیند دارای مجوز فناوری «آلفا بوتل» به‌منظور افزایش تولید بوتن-1 با استفاده از فناوری عامل ضد رسوب (AFATM)، با شرکت فرانسوی اکسنس همکاری می‌کنند.

به گزارش نیپنا، فناوری اکسنس که به‌طور مشترک توسط آرامکو و سومیتمو کمیکال توسعه یافته است، با سیستم کاتالیست اکسنس به‌منظور کاهش قابل ملاحظه رسوب پلیمری نامطلوب در واحدهای بوتن-1 عمل می‌کند.
آرامکو و سومیتمو کمیکال همچنین به اکسنس مجوز فرعی فناوری آلفابوتل را برای به‌کارگیری در واحدهای دارای فناوری آلفابوتل داده‌اند.

شرکت پالایش و پتروشیمی رابغ، وابسته به آرامکو و سومیتومو کمیکال و دارای فناوری آلفابوتل، نخستین شرکتی است که از این فناوری بهره می‌برد.

فناوری عامل ضد رسوب در طیف وسیعی از پنجره‌های عملیاتی مرتبط با واحدهای تولید بوتن-1 موثر بوده است.

بر اساس این گزارش فناوری عامل ضد رسوب با توجه به بهبود در زمینه‌ افزایش تولید محصولات و کاهش هزینه‌های دوره‌های تعمیر و نگهداری در مجتمع‌ها به‌دلیل سطوح پایین‌تر رسوب، پیشرفتی واقعی در سودآوری فراهم آورده است.

محمد بسفر، رئیس بخش پلیمر بخش مهندسی فرآیند در شرکت پالایش و پتروشیمی رابغ، گفت: قابلیت حذف رسوب نیز با روشی ساده‌تر برای تمیز کردن واحد بهبود یافته و سبب کوتاه شدن دوره‌های تعمیرات و نگهداری می‌شود.

ژان سنتناک، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل اکسنس گفت: ما بسیار خوشحالیم که آرامکو و سومیتومو کمیکال ما را به‌عنوان شریک خود انتخاب کرده‌اند و مشتاقانه منتظریم با تخصص خود در این زمینه در موفقیت فناوری عامل ضد رسوب سهیم باشیم.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۷