معامله بیش از 116 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در بورس کالا

معامله بیش از 116 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در بورس کالا
(شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۲۹

بورس کالای ایران هفته گذشته میزبان معامله 84 هزار و ۷۱۱ تن مواد پلیمری و ۳۱ هزار و ۳۸۳ تن مواد شیمیایی بود.

به گزارش نیپنا در هفته منتهی به ۱۲ آذر ماه یک میلیون و ۸۵۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. بیشترین حجم معاملات در تالار محصولات صنعتی و معدنی به ترتیب به سیمان، فولاد و سنگ آهن اختصاص داشت و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز قیر صدرنشین شد و مواد پلیمری و وکیوم باتوم در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۳۱ هزار و ۷۲۹ تن انواع کالا به ارزش ۵۴ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۰۶ هزار و ۹۵۰ تن قیر، ۸۴ هزار و ۷۱۱ تن مواد پلیمری، ۷۶ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۱ هزار و ۳۸۳ تن مواد شیمیایی، ۲۲ هزار تن لوب کات، ۶ هزار و ۵۸۰ تن گوگرد و ۵ هزار و ۴۴۹ تن روغن پایه معامله شد.

طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۵۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون و ۱۶۶ تن سیمان، ۲۱۸ هزار و ۹۴۱ تن فولاد، ۵۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۴ هزار تن آهن اسفنجی، ۳۰ هزار و ۶۸۵ تن روی، ۱۰ هزار تن چدن، ۸ هزار و ۴۵۰ تن آلومینیوم، ۴ هزار و ۱۲۰ تن مس، ۲۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۱ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۴ کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین ۱۱ هزار و ۲۷۴ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالا به فروش رسید.

تعداد بازدید : ۹۲۰