در برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها

روند تأمین مالی پتروشیمی دهلران شتاب می‌گیرد

روند تأمین مالی پتروشیمی دهلران شتاب می‌گیرد
(دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۰

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تأکید کرد: روند تأمین مالی طرح پتروشیمی دهلران باید شتاب بگیرد تا این پروژه به نسبت طرح بالادستی (NGL3100) در زمان معقول به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات در نشست با مدیران پتروشیمی دهلران اظهار کرد: پروژه پتروشیمی دهلران و کارخانه استحصال اتان NGL3100 باید در فاصله زمانی منطقی نسبت به یکدیگر به بهره‌برداری برسند زیرا از نظر محصول و خوراک این دو طرح به یکدیگر وابستگی دارند.

وی با بیان اینکه گزارش طرح نشان می‌دهد پتروشیمی دهلران نسبت به پروژه بالادستی از برنامه پیشرفت عقب است، تصریح کرد: موانع تأمین مالی این طرح باید برطرف شود تا شاهد شتاب‌بخشی به آن باشیم.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: پتروشیمی دهلران پس از بهره‌برداری، سالانه ۶۵۰ هزار تن اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و... تولید خواهد کرد که بخشی از این محصول امکان صادرات خواهد داشت.

بیات با اشاره به اینکه حدود دوسوم منابع مورد نیاز برای پرداخت مستمری و مقرری ماهانه از محل سود طرح‌های اقتصادی صندوق تأمین می‌شود، تصریح کرد: حساسیت صندوق بر روند پیشرفت پروژه‌ها در حقیقت اهتمام برای تأمین و تقویت جریان منابع پرداختی‌هاست.

وی افزود: پروژه‌های صندوق که در سال‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید درآمد پایدار برای این بنگاه اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

مجتمع پتروشیمی دهلران از مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در شهر دهلران است. خوراک پروژه با یک خط لوله به طول ۵۸ کیلومتر از کارخانه NGL3100 واقع در منطقه چشمه‌خوش برای این مجتمع ارسال می‌شود.

صندوق بازنشستگی صنعت نفت
تعداد بازدید : ۱,۹۱۰