طرز تهیه کیک قاشقی فوری

طرز تهیه کیک قاشقی فوری
(یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰) ۱۲:۴۸

کیک قاشقی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، این کیک یکی از آسان ترین روش های تهیه کیک و سریع ترین راه می باشد.

اما چرا به این کیک قاشقی گفته می شود زیرا مواد خمیر کیک را با قاشق برداشته و داخل روغن داغ سرخ می کنیم. کیک قاشقی بسیار خوشمزه بوده و برای تزئین می توانید هم از پودر قند و هم شکلات ذوب شده استفاده کنید. با دستور این کیک سریع همراه ما باشید:

مواد لازم:

آرد: ۱ لیوان

تخم مرغ:2 عدد

شکر: نصف لیوان

وانیل کمتر از نصف قاشق چایخوری

زعفران دم کرده:۱ قاشق غذاخوری

ماست یا شیر : نصف لیوان

بکینگ پودر:۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

برای تهیه کیک قاشقی خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی یا برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ و شکر حجیم و کرم رنگ شود.
در این مرحله ماست را به کاسه اضافه می کنیم و ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در صورتی که ماست در دسترس نداشتیم، می توانیم از نصف لیوان شیر یا نصف لیوان آب جوش استفاده کنیم.
در صورتی که بخواهیم به جای استفاده از ماست از آب جوش استفاده کنیم باید حین اضافه کردن آب جوش مواد را به صورت مداوم مخلوط کنیم تا آب جوش باعث بستن تخم مرغ نشود و مایه کیک را خراب نکند.
پس از اینکه مایه کیک به طور کامل یکدست شد، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۰