رزمایش سراسری مدیریت شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار می شود

رزمایش سراسری مدیریت شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار می شود
(دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰) ۰۹:۴۲

رئیس HSE و دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در راستای ارزیابی طرح توانمندسازی منطقه در حوزه مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل و بمنظور ارتقاء سطح آمادگی مدیریت شرایط اضطراری و تیم های پاسخ، رزمایش سراسری مدیریت شرایط اضطراری در منطقه برگزار می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مهرزاد غیبی زمان برگزاری این مانور را سه شنبه ۲۵ آبان ماه جاری عنوان کرد و اظهارداشت: این مانور به منظور مقابله با رویداد های فرآیندی و حوادث ناشی از تهدید بر پایه طرح های پیش از حادثه (PIP)در سطح منطقه انجام می شود.

فرمانده حادثه منطقه، ضمن تایید بر نقش برجسته مدیر ارشد شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی آنرا یک فرصت برای ارتقا جایگاه HSE در شرکت ها دانست.

همچنین ایشان، یکی از اهداف برگزاری این رزمایش بزرگ را، افزایش میزان آمادگی جهت پشتیبانی عملیاتی از فرمانده حادثه در شرکت های حادثه دیده عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تلاش می شود با انجام این مانور، هماهنگی بین فرماندهی در سطوح مختلف اضطرار و چگونگی مدیریت شرایط اضطرای در حوادث متعدد، خصوصا در زمان تهدید در منطقه مورد ارزیابی قرار گیرد.

دبیر کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: سناریوی این مانور با گستردگی سطح عملیات و همچنین فرماندهی متمرکز سطح ۲ بعنوان پشتیبانی عملیات در شرکت های حادثه دیده و متفاوت از سناریو های سالیان گذشته طراحی گردیده است.

غیبی تصریح کرد: در پنج سال گذشته و بعد از حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا اقدامات ارزشمندی در خصوص استقرار سامانه فرماندهی حادثه برنامه ریزی گردید. که حاصل آن، هم افزایی و تقویت توان علمی و لجستیکی منطقه به همراه تجربه اندوزی حوادث گذشته بوده، که این مهم را میتوان بر اساس دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی از سوی وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست.

تعداد بازدید : ۲,۲۳۲