تامین مالی ٧ طرح‌ بزرگ پتروشیمی توسط بانک صادرات ایران

تامین مالی ٧ طرح‌ بزرگ پتروشیمی توسط بانک صادرات ایران
(یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰) ۱۱:۴۹

​بانک صادرات ایران با تامین مالی ارزی و ریالی هفت طرح بزرگ تولیدی در هفت شرکت پتروشیمی، سهم برجسته خود در حمایت و تامین مالی این صنعت را با شتاب بیشتری پیگیری می‌کند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با پرداخت بیش از ٥٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات و تعهدات ریالی، ٣٣٥ میلیون «یورو»، ٥٠٠ میلیون «دلار» و بالغ بر دو میلیارد «یوآن» از منابع داخلی و صندوق توسعه ملی، طی سال‌های اخیر سهم بسزایی در رونق تولید محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی و توسعه خطوط تولید در هفت شرکت پتروشیمی بزرگ کشور داشته است.

تامین مالی طرح‌های مختلف و بزرگ ملی در صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر از جمله تولید متانول در منطقه عسلویه، توسعه نفت و گاز پارس جنوبی، ایجاد واحد تولید اتیلن، تولید متانول، حمایت از احداث پالایشگاه اتان و تامین کاتالیست واحدهای تولید از جمله طرح‌های مهم و برجسته‌ای است که توسط بانک صادرات ایران تامین مالی شده و همچنان برای هدایت بهینه منابع به سمت تولید و توسعه زیرساخت‌های مهم در این صنعت، تحت نظارت این بانک است.
همچنین با ارائه طرح اعتباری ویژه تولید؛ «طراوت» برای تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت بخش‌های مختلف صنعتی از ابتدای سال ٩٩، این بانک تاکنون بالغ بر ٧٥ هزار میلیارد تومان اعتبارات اسنادی ریالی صادر کرده و افق ١٠٠ هزار میلیارد تومانی برای توسعه استفاده از این ابزار به جای اعتبارات اسنادی ارزی از جمله فاینانس، ریفاینانس و یوزانس در شرایط تنگناهای تحریمی در نظر گرفته شده است.

پیشتر نایب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران در نشست تخصصی «روش‌های جدید زنجیره تامین مالی اجرای پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی» در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در جمع فعالان این صنعت اظهار کرده بود: تنگناهای بین‌المللی و تورم به صورت همزمان آسیب‌های زیادی به توان و عملیات مجموعه‌های اقتصادی کشور وارد کرد. به نحوی که قطع ارتباط بانکداری بین‌المللی موجب از بین رفتن اعتبارات خارجی فاینانس، ریفاینانس و یوزانس برای صنایع شد و بانک صادرات ایران برای جبران همزمان این مشکلات، اعتبارات اسنادی ریالی را جایگزین فاینانس، ریفایناس و یوزانس کرده و بیش از ۲۰ واحد بزرگ صنعتی کشور از جمله در صنایع پتروشیمی و فولاد را در قالب فاینانس بر پایه اعتبارات اسنادی ریالی تامین اعتبار نموده است.



تعداد بازدید : ۲,۲۵۳