مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

طرح های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیوست تسهیلاتی خواهند داشت

طرح های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیوست تسهیلاتی خواهند داشت
(پنج شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰) ۱۰:۱۴

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: 41 پروژه سرمایه گذاری در این منطقه در حال اجرا و یا در دست مطالعه است و تلاش می شود که این طرح ها با مشارکت بانک ها از پیوست مالی و تسهیلاتی برخوردار شوند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا در جریان بازدید مدیرعامل بانک تجارت از ظرفیت ها و زیرساخت های این منطقه در شهرستان ماهشهر اظهارداشت: پیشنهاد می شود که با تعامل و همکاری که هرچه بیشتر، زمینه تهیه پیوست های تسهیلاتی طرح های سرمایه گذاری در حال اجرا و یا در دست برنامه ریزی این منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، فراهم شود.

شهیدی نیا افزود: عمده این طرح ها در حوزه صنایع تکمیلی و پایین دستی صنعت پتروشیمی است و هدف از تهیه این پیوست مالی و تسهیلاتی، بهبود شرایط سرمایه گذاری در منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به نقش و جایگاه حاکمیتی این سازمان در ایجاد زیرساخت ها و نظارت بر عملکرد شرکت های فعال در منطقه بیان داشت: تحقق سرمایه گذاری ها در جهت افزایش ظرفیت تولید محصول در واحدها و همچنین ایجاد فرصت های شغلی پایدار از جمله اولویت های تعیین شده سازمان در راستای رشد اقتصادی کشور است.

وی بیان داشت: در صورتی که شبکه بانکی کشور در تهیه این پیوست تسهیلاتی برای طرح های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی همکاری های لازم انجام شود، روند اجرای پروژه ها با سرعت بهتری انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بخش دیگری از این نشست به دغدغه سرمایه گذاران در راستای دریافت تسهیلات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه طرح های سرمایه گذاری مورد اشاره از جمله پروژه های جدید در تولید محصولات خاص و کم نظیر در کشور و منطقه خاورمیانه محسوب می شوند، انتظار می رود که شبکه بانکی قراردادهای واگذاری زمین را به عنوان وثیقه از متقاضیان مورد قبول قرار دهد.

شهیدی نیا در ادامه، روند توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: بهره برداری از این تعداد پروژه باعث استفاده حداکثری از اراضی موجود منطقه خواهد شد؛ لذا تداوم توسعه فعالیت های تولیدی و اقتصادی این سازمان نیازمند الحاص اراضی جدیدی است که در این زمینه برنامه ریزی های لازم در دست انجام است.

ادامه همکاری های بانک تجارت در اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی در ماهشهر


مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در رشد اقتصادی و تامین ارز مورد نیاز کشور گفت: این بانک در ادامه همکاری های خود، برای ارائه تسهیلات مورد نیاز جهت تکمیل و اجرای طرح های توسعه‌ای و سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی در این منطقه همکاری خواهد کرد.

هادی اخلاقی در جریان سفر خود به شهرستان ماهشهر ضمن حضور در مجتمع های مختلف پتروشیمی در دیدار با مدیرعامل این سازمان اظهار داشت: صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی و تامین ارز مورد نیاز کشور نقش تاثیرگذار و مهمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بانک تجارت تلاش خواهد کرد تا از طریق توافقات کارشناسی که صورت می گیرد از طرح های جدید سرمایه گذاری مورد تایید سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پشتیبانی کند گفت: برای اختصاص تسهیلات مورد نیاز به این طرح ها، با همکاری این سازمان ساختار و شاخص هایی تعریف خواهد شد که از این طریق توسعه هرچه بیشتر صنعت در ماهشهر بیش از پیش تسریع شود.

اخلاقی ادامه داد: با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی 30 درصد مشمول دریافت تسهیلات ریالی و ارزی بانک تجارت خواهند شد.

وی یادآورشد: مطابق با درخواست این سازمان، پذیرش قراردادهای واگذاری زمین به سرمایه گذاران به عنوان وثیقه های بانکی گزینه مناسبی است که بررسی آن از سوی بانک انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک تجارت در پایان این نشست به پاس همکاری و خدمات اثر بخش حوزه صنعت در منطقه ویژه اقتصادی جهت برقراری تعامل سازنده با بانک تجارت، با اهداء لوح سپاس از سید امید شهیدی نیا رئیس هیات مدیره و مدیر عامل و منصور محمودی مدیر اداری مالی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قدردانی کرد.

تعداد بازدید : ۲,۳۷۷