رشد شاخص با نقش آفرینی پتروشیمی ها

رشد شاخص با نقش آفرینی پتروشیمی ها
(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰) ۱۳:۲۹

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 3499 واحد افزایش همراه شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورسش تهران روز جاری رشد شاخص را رقم زد و با افزایش 3500 واحدی به رقم یک میلیون و 434 هزار و 392 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 237 واحد به رقم 384 هزار و 929 واحد رسید.ارزش بازار در بورس اوراق بهادار به بیش از 5 میلیون و 731 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از 9.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 629 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 841 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم با معاملات بازار ثانویه اوراق به بیش از 57 هزار و 67 میلیارد تومان داد و ستد شد.با این حساب ارزش معاملات دو بازار بیش از 62 هزار و 908 میلیارد تومان رسید. امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.24 درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.6 درصد افزایش یافتند.

امروز شاخص آزاد شناور 0.5 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.31 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.16 درصد تقویت شد.

نمادهای پتروشیمی نوری،‌ایران‌خودرو، گروه مپنا، پتروشیمی پردیس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پتروشیمی شازند اراک بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد شستا بیشترین اثر ریزش در شاخص بورس را داشته‌ است.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با 117 واحد افزایش به بیش از 20 هزار و349 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 136 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت‌های کم شفاف و شرکت‌های تازه وارد در آن قرار دارند به بیش از 356 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 266 هزار فقره معامله و به ارزش 57 هزار و 70 میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته عمده این معاملات مربوط به عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق دولتی که قبلا توسط بانک‌ها انجام شده است صورت گرفته است.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، آریا ساسول، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی قائد بصیر و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد شرکت فرابورس هم بیشترین اثر کاهشی در شاخص این بازار را داشته است.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۵