به مناسبت هفته پدافند غیرعامل رقم خورد:

رزمایش بزرگ پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد

رزمایش بزرگ پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد
(شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰) ۱۲:۱۶

همزمان با هفته پدافند غیر عامل، رزمایش بزرگ پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در روز چهارشنبه ١٢ آبان در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، این مانور با حضور تیم های مختلف عملیاتی از جمله امداد و نجات، آتش نشانی، حراست،واحد های فنی و پشتیبانی فنی برگزار گردید.

هاشمی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اظهار کرد: از آنجا که همواره دشمن در صدد است تا با ایجاد اختلال در زیر ساخت های حیاتی کشور به صنایع ضربه وارد نماید، بر این اساس هدف از اجرای این مانور را حفظ آمادگی و انجام هماهنگی بیشتر بین نیروهای واحدهای خدمات رسان و پشتیبانی با واحد های فنی در زمان خطر و بروز حادثه عنوان کردند و افزودند: از آنجا که پیاده سازی این اهداف با شناخت دقیق وضعیت موجود و نیز شناخت تهدیدات نوین اعم از سایبری و تکنولوژیکی و پایش آنها امکان پذیر است لذا ارزیابی و مدیریت پیشرفته ریسک بر مبنای استفاده از فناوری روز و رعایت اصول ایمنی و امنیتی و مطالعات پدافندی را غیر قابل اجتناب دانستند.

مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه افزود:  این مانور با اهدافی همچون انجام عملیات های امدادی و اطفاء حریق، اتخاذ تصمیم سریع و به موقع و همچنین شناسایی ضعف ها و کمبود ها و برنامه ریزی لازم جهت رفع آنها و ایجاد یک سیستم پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث برگزار شده است.
وی در پایان تصریح کرد: اولویت شرکت در اینگونه سناریوها، حفظ ایمنی اعضای تیم پاسخ و کارکنان شرکت، کنترل نشتی ها و حریق ها، حفظ سلامتی کارکنان و دور کردن آن ها از محیط خطر ، حفظ دارایی ها و حفظ محیط زیست می باشد.

در ادامه حسن حکیمی، مدیر مجتمع شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز از تدوین دستورالعمل ها و رویه های اجرایی به منظور افزایش هماهنگی در شرایط اضطراری خبر داد و افزود: در این راستا تشکیل کمیته های پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری در سطح مجتمع جهت هماهنگی و اتخاذ تصمیمات لازم در حوزه اقدامات پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری از جمله اهداف مهم در این زمینه بود که به حمدالله به انجام رسید.

محمدسعید پورسلیمان رئیس واحد HSE شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز در خصوص اهداف برگزاری این مانور گفت: به منظور دست یابی به اهداف مدیریت بحران در شرایط اضطراری، تخلیه افراد از محیط های آسیب پذیر در اطراف محل حادثه و محوطه های در مسیر باد، اجرای عملیات کنترل حادثه، کنترل و مدیریت شرایط اضطراری، بررسی آمادگی عملیاتی تجهیزات و کارکنان، بررسی آمادگی تیم مدیریت بحران شرکت و سنجش توانایی همکاری تیم های خارج از سازمان؛ سناریوی های نشت آمونیاک از بدنه مخزن 5101 ، نشتی گاز متان، حریق در ایستگاه گاز خارج از مجتمع، تخلیه بخش های غیر صنعتی و کارگاه مرکزی و کارکنان واحد نیروگاه مجتمع و همچنین عملیات دفاع از مقر با همکاری نیروهای واحد حراست به مدت ٣٠ دقیقه به اجرا در آمد.

لازم به ذکر است، این مانور با سناریوی قبلی و با همکاری شرکت پتروشیمی پلیمر کرمانشاه در محل مخازن آمونیاک و ایستگاه گاز خارج از مجتمع پتروشیمی کرمانشاه با موفقیت انجام شد و نقاط قوت و ضعف عملیات توسط ممیزین مستقر در مجتمع مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت. در ضمن نتیجه این ارزیابی ها در جلسه ای با حضور تمامی مدیران و اعضای شورای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

تعداد بازدید : ۲,۷۲۹