رئیس‌هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت خبر داد:

مشارکت سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر»

مشارکت سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ساخت پتروشیمی «الماس ماهشهر»
(سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰) ۱۱:۰۰

رئیس‌هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از مشارکت سازندگان تجهیزات صنعت نفت در طرح ساخت مگا پروژه پتروشیمی «الماس ماهشهر» خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون امکان ایرانی سازی و داخلی سازی 85 درصد تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در داخل کشور وجود دارد.

به گزارش نپینا، «مجید محمدپور» در مراسم آغاز به کار نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای استغال نیاز به تولید، برای تولید نیاز به سرمایه گذاری و برای سرمایه گذاری نیاز به جذابیت داریم، گفت: آیا در شرایط فعلی جذابیتی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم؟

رئیس‌هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل با حمایت از صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بیان کرد: برگزاری این دو نمایشگاه درصد ساخت داخل کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را از 70 به 85 درصد افزایش داده و هم اکنون از تولید مواد شیمیایی و کاتالیست تا توربین، پیچ و مهره و اکثر تجهیزات پرمصرف را توان داخلی سازی و ایرانی سازی داریم.

این مقام مسئول با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تامین کالا و تجهیزات مگا پتروشیمی «الماس ماهشهر» توسط سازندگان و صنعتگران ایرانی، بیان کرد: مناطق آزاد و تجاری این توان و پتانسیل را دارند که به هاب ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت تبدیل شوند.

محمدپور با یادآوری اینکه هم اکنون 40 درصد ظرفیت تولید سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت خالی و بدون استفاده مانده است، تاکید کرد: در شرایط فعلی هزینه های خودتحریمی های داخلی به مراتب بیشتر از تحریم های خارجی است.

گفتنی است، نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۳ تا ۵ آبان برگزار می‌شود.علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این گردهمایی تخصصی به نشانWww.ifeex.ir مراجعه کنند.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۲