رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:

منابع ورودی صندوق‌های بازنشستگی نفت تقویت می‌شود

منابع ورودی صندوق‌های بازنشستگی نفت تقویت می‌شود
(جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰) ۱۲:۱۲

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها با بیان اینکه برای تعهدهای آینده باید پیش‌بینی کرد، گفت: به دست آوردن سهم بیشتر در شرکت‌هایی که محصولات صادراتی دارند سبب تقویت منابع صندوق و جبران کاستی منابع ورودی از محل کسور کارمندان می‌شود

به گزارش نیپنا به نقل از صندوق بازنشستگی نفت، عبدالحسین بیات رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در نشست با مدیران‌ عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با صندوق‌ها گفت: به‌دنبال سیاست‌های کلی کشور درباره کوچک‌سازی بدنه‌ دولت، استخدام‌های رسمی کاهش و واگذاری‌ها افزایش یافت بنابراین، منابع ورودی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از محل کسور کارمندان شاغل به نسبت تعداد بازنشستگان، محدود شد.

وی افزود: برای جبران منابع ورودی رو به کاهش از محل کسور کارمندان شاغل، راهی جز افزایش فعالیت‌های اقتصادی نیست بنابراین باید روی اهدافی متمرکز شد که بازدهی و سودآوری بیشتری داشته باشد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: فعالیت اقتصادی و درآمدزایی باید متناسب با تعهدهای کنونی و آینده باشد، برای افزایش درآمدهای صندوق، یکی از برنامه‌هایی که باید بیشتر به آن پرداخته شود تقویت درآمدهای ارزی از طریق بهره‌مندی از شرکت‌هایی است که تولیدات آنها صادراتی و ارزآور است.

بیات ادامه داد: از این رو صندوق می‌تواند در این شرکت‌ها، سهم بیشتری داشته باشد یا شرکت‌های تابعه خود را که محصولات صادراتی دارند توسعه دهد.  

وی گفت: نگاه مهندسی در بنگاه اقتصادی کافی نیست، برای حضور در بازار اقتصادی باید مسائل مهندسی و اقتصادی با هم مدیریت شود در این صورت است که راهبرد یا راهبردهای درست برای حضور یا توسعه‌ بازار به‌کار گرفته می‌شود و هدایت بنگاه‌های اقتصادی، هوشمندانه‌تر می‌شود.

رئیس هیئت‌رئیسه تاکید کرد: نباید نگاه غیراقتصادی در گروه صندوق‌ها حاکم باشد، مسئولان امانت‌دار منابع و دارایی‌ها هستند، از این رو، باید با اتکا به توان خود و بکارگیری دانش روز با انتخاب بهترین راهبرد یا راهبردهای اقتصادی، امانت‌دار منابع و موجب ازدیاد آنها باشیم.

رصد روزانه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها

بیات گفت: برای استمرار حضور در بازارهای اقتصادی و بهره‌وری، صرف تمرکز روی صورت‌های مالی سالانه کافی نیست باید از روش‌های حسابداری مدیریتی بهره برد تا هر لحظه بتوان از وضع بنگاه اقتصادی آگاه شد و متناسب با شرایط بازار تصمیم گرفت زیرا مسیر بنگاه‌های اقتصادی پویاست از این رو رصد روزانه بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها ضرورت دارد.  

وی افزود: با کار مطالعاتی باید مشخص کرد تعهدهای آینده با فعالیت‌های اقتصادی چه مقدار تناسب دارد بنابراین، باید با ترسیم الگوهای مناسب، پیش‌بینی پویایی از آینده داشت.  

رئیس‌ هیئت‌رئیسه با بیان اینکه شفاف‌سازی و آسیب‌شناسی فرایندها، ۲ رکن مهم هستند، گفت: تهیه مفاد جامع، شفاف، تعاریف و شرایط قطعی برای قراردادها و پیمان‌ها، ضروری است.  

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های اقتصادی صندوق‌ها، گزارشی از وضع شرکت‌های متبوع ارائه کردند. رئیس هیئت رئیسه نیز از اقدامهای انجام شده تشکر و قدردانی کرد.

تعداد بازدید : ۲,۲۲۵