با حضور مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان انجام شد

آغاز عملیات اجرایی تکمیل زنجیره تولید محصولات استایرن پتروشیمی تبریز

آغاز عملیات اجرایی تکمیل زنجیره تولید محصولات استایرن پتروشیمی تبریز
(پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰) ۱۷:۳۷

عملیات اجرایی پروژه حیاتی و ارزشمند افزایش تولید اتیل بنزن و استایرن مونومر به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال به ظرفیت آغاز شد.

 

به گزارش نیپنا به نقل روابط عمومی هلدینگ نفت و گاز پارسیان، همزمان با بازدید مدیر عامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از مجتمع پتروشیمی تبریز، عملیات اجرایی پروژه حیاتی و ارزشمند افزایش تولید اتیل بنزن و استایرن مونومر به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال آغاز شد.

براساس این گزارش، با اجرای طرح اتیل بنزن و استایرن مونومر ۲۰۰ هزار تن در سال به ظرفیت تولید این دو محصول اضافه می شود و پتروشیمی تبریز از بحران کمبود استایرن خارج می شود.

همچنین با اجرای این طرح، زنجیره تولید محصولات استایرن تکمیل می شود و پتروشیمی تبریز قادر خواهد بود ضمن توسعه واحدهای ABS  و EPS تولید محصولات استایرن را به ۲۴۰ هزار تن خواهد رسید.

در حاشیه برگزاری مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اتیل بنزن و استایرن مونومر، وحید محمودی مدیرعامل هلدینگ پارسیان با بیان اینکه، طرح های توسعه ای نشان دهنده این است که پتروشیمی تبریز راه خود را یافته و مستحکم تر از گذشته به جلو می رود ، خاطر نشان کرد: گسترش فعالیت های این شرکت تاثیر بسزایی در سطح ملی دارد چرا که فعالیت ها دارای توجیه اقتصادی هستند و بطور طبیعی ارزش افزوده آن در رشد اقتصادی و پایداری اقتصادکشور تاثیرگذار خواهد بود .

وی افزود: تمامی طرح های توسعه ای شرکت پتروشیمی تبریز، زنجیره ارزش پتروشیمی تبریز را تکمیل می کنند و شرکت نفت و گاز پارسیان نیز در این راه خطیر پشتیبان این شرکت است.    

ایجاد ثبات و پایداری در زنجیره تامین

در ادامه، مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز نیز ضمن اشاره به روند اجرای طرح های توسعه ای با  هدف ایجاد ثبات و پایداری در زنجیره تامین، گفت: تلاش کرده ایم ضمن رفع تنگناهای تولید، صادرات محصولات را نیز افزایش دهیم.  

درفشی افزود: پتروشیمی تبریز در راستای آرمان و استراتژی مدون خود پروژه های مختلفی از جمله احداث واحد پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین را در دست اجرا دارد و توانسته است با تلاش های مجدانه چندین طرح ارزشمند همانند احداث خط لوله اتیلن، پوشش گذاری حوضچه های واحد تصفیه پساب و RTO واحد ABS به بهره برداری رساند که پیامدهای بسیار مثبتی را به همراه دارد.

 


      

تعداد بازدید : ۲,۹۱۶