افزایش خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر با بهره برداری از NGL 3200

افزایش خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر با بهره برداری از NGL 3200
(سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰) ۱۶:۳۴

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با بهره برداری از طرح NGL 3200 حجم خوراک پتروشیمی های منطقه ماهشهر افزایش خواهد یافت.

به کزارش خبرنگار نیپنا بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه شنبه(20 مهرماه)  در حاشیه بازدید از طرح NGL 3200 اظهارکرد: یکی از مسائل مهم ما در صنعت پتروشیمی تامین پایدار خوراک پایداراست و در سال های اخیر خود صنعت پتروشیمی به توسعه طرح های NGL ورود کرده است.

وی با بیان این که ساخت طرح ملی پالایشگاه بید بلند خلیج فارس ، NGL 3200 و NGL3100 در راستای استفاده بهینه گاز های مشعل و تامین پایدار خوراک پتروشیمی ها برنامه ریزی شده گفت: هاب ماهشهر عمدتا بر اساس خوراک دریافتی از طرح های NGL توسعه یافته و نوسانات در میادین نفتی بالادستی طرح های NGL بطور مستقیم مجتمع های تولیدی این منطقه را متاثر خواهد کرد.

محمدی افزود: در منطقه غرب کارون طرح NGL 3200 گازهای همراه نفت را از میادین آزادگان جنوبی و شمالی، یادآوران و دارخوین و منطقه اروندان دریافت و ضمن فراورش ، گاز طبیعی به خط سراسری و گاز غنی C2پلاس بعنوان خوراک صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: روند پیشرفت طرح NGL 3200 که ظرفیت دریافت و فراورش 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز داشته و در 2 ردیف طراحی شده است نسبت به سال 98 از شتاب مناسبی برخوردار شده است و انشالله در سال آینده ردیف اول این طرح بهره برداری خواهد شد و محصول تولیدی آن به عنوان خوراک با ارزش به پتروشیمی بندر امام ارسال می شود.
.

تعداد بازدید : ۴,۱۳۳