استاندار کرمانشاه:

اجرای پروژه GTPP نقطه عطف صنعت نفت در اسلام آباد غرب است

اجرای پروژه GTPP نقطه عطف صنعت نفت در اسلام آباد غرب است
(یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰) ۱۷:۲۵

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای طرح تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام آباد غرب, نقطه عطف شکوفایی صنعت نقت و‌گاز در این منطقه کشور است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز یکشنبه (۱۸ مهرماه) در بازدید از روند اجرای طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب ضمن تشکر و قدردانی از عوامل اجرای این طرح ملی و ارزشمند, اظهارکرد: کاری که شما در این منطقه از کشور انجام می دهید,بسیار مهم و ارزشمند است و می تواند توسعه بسیاری را برای منطقه اسلام آباد غرب و استان کرمانشاه در پی داشته باشد.

بازوند با ابراز خشنودی از تهیه و ابلاغ سند راهبردی پتروشیمی اظهار کرد: تهیه این سند و ابلاغ آن بسیار ارزشمند و امیدوارم مهندس اوجی وزیر محترم نفت نیز بدان اهتمام ورزند و پیگیر آن باشند.

وی گفت: استانداری همچنین مدیران اجرایی استان برای به ثمر نشستن طرح ارزشمند تولید پلی پروپیلن به عنوان یک زنجیره ارزش, نهایت همکاری را با عوامل اجرای طرح خواهند داشت.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد:  این طرح می تواند تحول جدی را در امر اشتغال زایی منطقه و استان کرمانشاه  به دنبال داشته باشد.

 

جذب 90درصدی نیروهای بومی استان

در جریان این بازدید پلاسعیدی مدیر عامل شرکت پتروشیمی اسلام آباد غرب نیز در توضیح روند اجرای طرح تولید پلی پروپیلن در این واحد صنعتی گفت: این طرح با تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۴۵ میلیون دلار در دست اجراست و تاکنون افزون بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با تاکید بر این که این طرح ۱۰۰ درصد ایرانی است, تصریح کرد: در اجرای طرح یاد شده از نیروهای بومی استان کرمانشاه بهره گرفته شده است و این مهم تا زمان بهره برداری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: هم اکنون بیش از ۴۰۰ نفر در طرح تولید پلی پروپیلن مشغول به کار هستند که ۲۴۰ نفر آنها در بخش اجرایی فعال می باشند که از این تعداد 90 درصد نیروهای بومی استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آباد غرب هستند.

 

تعداد بازدید : ۲,۴۸۱