عملیات بتن ریزی مخازن 75 هزار متر مکعبی طرح GTPP اسلام آباد غرب آغاز شد

عملیات بتن ریزی مخازن 75 هزار متر مکعبی طرح GTPP اسلام آباد غرب آغاز شد
(چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰) ۱۱:۴۶

عملیات بتن ریزی فونداسیون رینگ مخازن 75 هزارمتر مکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام آباد غرب آغاز شد.

 

به گزارش نیپنا، سیدعبدالعظیم پلاسعیدی مدیر عامل پتروشیمی اسلام آباد غرب اظهار کرد: تنها پس از گذشت چهار ماه از انعقاد قرارداد  EPCC  پتروشیمی اسلام آباد غرب، عملیات بتن ریزی فونداسیون رینگ مخازن 75 هزارمتر مکعبی طرح زنجیره ارزش تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی در پتروشیمی اسلام آباد غربآغاز شد.

وی افزود: بلافاصله پس از انعقاد قرارداد تجهیز کارگاه با پیمانکار اجرایی در سایت انجام شد و پس از خاکبرداری و آرماتوربندی مخازن به میزان 400 تن، بتن ریزی مخازن به میزان 1600 متر مکعب از امروز آغاز می شود .

به گفته مدیر عامل شرکت پتروشیمی اسلام آباد غرب، هم اکنون انکربولت های فونداسیون مخازن وارد سایت شده پیمانکار حفاظت کاتدیک و پیمانکار نصب ورق های مخازن انتخاب شده و بالغ بر 1100 تن از ورق های مخازن تحویل به سایت شده است و طبق برنامه نصب می شود همچنین، نقشه های فونداسیون اتاق کنترل و برق واحدهای فرایندی و خاکبرداری فونداسیون پایپ رک اصلی مجتمع آغاز شده است.

پلاسعیدی خاطر نشان کرد: طرح دانش بنیان تولید پلی پروپیلن از گاز طبیعی که برای اولین بار و با بکار گیری دانش فنی ایرانی در شهرستان اسلام آباد غرب در دست احداث است توسط پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری توسعه یافته است و در حال حاضر حدود 240 نفر در این طرح ملی مشغول بکار می باشند که حدود 90 درصد از نیرو های انسانی بومی استان کرمانشاه وشهرستان اسلام آباد غرب هستند.

 

GTPP اسلام آباد غرب در سال 1403 به بهره برداری می رسد

پیش از این، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرده بود: پروژه GTPP اسلام آباد غرب به عنوان اولین پروژه توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از خصوصی سازی، در سال 1403به بهره برداری می رسد.

بهزار محمدی افزود: پروژه GTPP اسلام آباد، نخستین پروژه ملی در صنعت پتروشیمی است که زنجیره آن از مسیر گاز طبیعی به پروپیلن و پلی پروپیلن توسعه پیدا می کند و از این لحاظ یک مگا پروژه محسوب می شود.

وی حجم سرمایه گذاری این طرح را 545 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: دانش فنی این پروژه طی سالیان متمادی و با تلاش پژوهشگران ایرانی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه داده شده است.

 

GTPP اسلام آباد غرب1

تعداد بازدید : ۵,۰۹۴