در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد

پتروشیمی پردیس بیش از تعهد کود اوره تحویل داد

پتروشیمی پردیس بیش از تعهد کود اوره تحویل داد
(سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰) ۱۱:۲۸

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: شرکت پتروشیمی پردیس در یک سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر از تعهداتی که وزارت جهاد کشاورزی برای این شرکت تکلیف کرده بود، به کشاورزان کود اوره تحویل داده است.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت پتروشیمی پردیس،  غلامرضا جمشیدی در بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از ابن شرکت اظهار کرد: پتروشیمی پردیس به‌عنوان عظیم‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره خاورمیانه با تولید سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصول در سال، گام‌های مؤثری برای ایجاد امنیت غذایی مردم ایران و جهان برداشته است.

وی با بیان اینکه سال مالی ۱۴۰۰ (مهرماه ۱۳۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۰) سال طلایی پتروشیمی پردیس در حوزه تولید، فروش و صادرات محصول است، اذعان کرد: این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول اوره و آمونیاک تولید کرد که ۱۱۱.۹۱ درصد نسبت به برنامه، ۱۰۲.۲۱ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۱۸.۴۸ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس افزود: این مقدار تولید محصول در شرایطی صورت گرفته که بسیاری از صنایع به‌دلیل بروز شرایط کرونایی و مشکلات عدیده اقتصادی با رکود و کاهش ظرفیت تولید مواجه شده‌اند، اما پتروشیمی پردیس با برنامه‌ریزی، آینده‌نگری و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر سرمایه انسانی متعهد، دلسوز و متخصص خود و با کنترل حوادث فرآیندی و کاهش قابل توجه میزان توقف در تولید به این موفقیت ارزنده و چشمگیر دست یافته است.

جمشیدی با اشاره به نقش و جایگاه این شرکت در اقتصاد ملی و ارزآوری برای کشور گفت: نخستین و مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی پتروشیمی پردیس تأمین امنیت غذایی مردم عزیز ایران است که این مهم نه‌تنها با تولید محصول راهبردی اوره کشاورزی، بلکه با تأمین اقلام مورد نیاز کشور در تهاتر با محصول تولیدی و ارزآوری و جلوگیری از خام‌فروشی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی پردیس در یک سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر از تعهداتی که وزارت جهاد کشاورزی برای این شرکت تکلیف کرده بود، به کشاورزان کود اوره تحویل داد، آن هم با ۴۰ درصد مبلغی که برای تولید این محصول در پتروشیمی پردیس هزینه شده است. بدون تردید این اقدام پتروشیمی پردیس در قیمت نهایی محصولات کشاورزی و سفره مردم تأثیر بسزایی داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با بیان اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل شرایط تحریم واردات ذرت دامی یکی از مسائل چالش برانگیز کشور بوده است، تأکید کرد: شرکت پتروشیمی پردیس به‌منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه ایران اقدام به واردات ذرت در قالب تهاتر با صادرات محصول اوره کرد تا صنعت غذایی کشور با مشکل جدی مواجه نشود.

جمشیدی در خصوص مسئولیت اجتماعی پتروشیمی پردیس در قبال مناطق پیرامونی نیز گفت: پتروشیمی پردیس به‌عنوان یکی از صنایع پیشرو در حوزه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، همه‌ساله فعالیت‌های گسترده‌ای را برای ارتقای شاخص‌های آموزشی، بهداشتی، رفاهی، زیست محیطی و فرهنگی در سطح منطقه انجام می‌دهد که بخشی از این فعالیت‌ها در قالب پروژه‌های مشترک با شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس و بخشی هم به صورت مستقیم از سوی کمیته مسئولیت‌های اجتماعی شرکت عملیاتی شده است.

وی در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به مطالبات این شرکت از دولت تأکید کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از دولت بابت مابه‌التفاوت فروش اوره داخلی به قیمت تعیین‌شده با قیمت فروش صادراتی طلب داریم و انتظارمان از اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن این است که این مبلغ در بودجه سال آینده با هماهنگی وزارت اقتصاد در قالب تهاتر منظور شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در پایان اظهار داشت: سهامدار عمده پتروشیمی پردیس، هلدینگ نفت و گاز پارسیان است که این مجموعه نیز بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد. امیدوارم دولت جدید و مجلس برای تأمین نقدینگی و تداوم تولید در شرکت‌های زیرمجموعه نفت و گاز پارسیان چاره‌اندیشی کنند و اندکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازنشستگان نیروهای مسلح که سهامداران این مجموعه هستند بکاهند.

تعداد بازدید : ۱,۹۹۴