پیام مدیرعامل سازمان منطقه ویژه به مناسبت ۷ مهر روز ایمنی و آتش نشانی

پیام مدیرعامل سازمان منطقه ویژه به مناسبت ۷ مهر روز ایمنی و آتش نشانی
(چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰) ۰۹:۲۶

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به مناسبت گرامی داشت روز ایمنی و آتش در پیامی این روز را به اتش نشانان تبریک گفت.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا به مناسبت گرامی داشت روز ایمنی و آتش نشانی (مهرماه ۱۴۰۰)، پیام تبریکی را صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است.

"هفتم مهر ماه" روز قدردانی از زحمات شبانه‌روزی آتش‌نشانان پرتلاش و ترویج گران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح، در سطح کشور و روز تجلیل و پاسداشت جایگاه مردانی است که آتش عشق خدمت به خلق در وجودشان زبانه می کشد، تا آتش سوزان و سوزنده ی حوادث را در زندگی خلق خاموش کنند.
بی شک تداوم تولید و پویایی در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی بدون حفظ سلامت، امنیت و آرامش سرمایه های انسانی و حفاظت از منابع طبیعی و صنعتی، امکان پذیر نخواهد بود.
امروزه، در شرایط سخت ناشی از تحریم‌های ظالمانه، که کشور عزیزمان را در یک جنگ نابرابر و تمام عیار اقتصادی قرار داده است، صنعت پتروشیمی را نیز که پیشران و محرک توسعه اقتصادی کشور است، به نشانه رفته و شرایطی خاصی را رقم زده است.
در این شرایط حساس، شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با عظیمی راسخ و با اتخاذ تمهیدات مدیریتی موثر، در کنار استمرار پایداری تولید و کمک به ایجاد ارزش افزوده؛ به تلاش در صیانت و حفاظت از دارایی های فیزیکی و تاسیسات و سرمایه های ملی پرداخته و با ارتقای تاب‌آوری و تدابیر و رویکردهای پیشگیرانه، ایمنی و انجام کنترل‌های دقیق را با سر
لوحه قرار دادن مفاد شیوه‌ نامه ابلاغی از مدیریت شرایط اضطراری در صنعت، به آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث و شرایط اضطراری و به حداقل رساندن هرگونه صدمه و آسیب به کارکنان، تاسیسات و جامعه محلی را با محوریت اصلی و فرماندهی واحد به کار گرفته است.
اقدامات چند ساله اخیر، در اجرای طرح توانمندسازی و مدیریت شرایط اضطراری در سطح شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بویژه در حوزه پدافند غیرعامل؛ حاصل
همگرایی و هم افزایی مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و انسجام در سیستم های عملیاتی و فرماندهان حوادث بوده است که بخش قابل توجه ای از این اقدامات ارزنده، مرهون تلاش های موثر امور HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در چارچوب سیاست های ابلاغی از مدیریت شرایط اضطراری در منطقه می باشد.
اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای آتش نشان، خصوصاً شهدای صنعت نفت، از خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی آتش‌نشانان خدوم و پر تلاش شرکت های پتروشیمی در منطقه، به ویژه آتش‌نشانان زحمت‌کش این سازمان، که همواره با روحیه ایثار و از خود گذشتگی، در مواجهه با خطرات احتمالی، تلاش کرده‌اند و با اثبات عملکرد خود بعنوان ناجیان مردم، در همه حال آماده خدمت و جانفشانی هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم
و سلامتی و توفیق تداوم خدمت بیشتر همه عزیزان و تلاشگران این عرصه را از درگاه ایزدمنان خواستارم.

تعداد بازدید : ۲,۲۷۴