آغاز فصلی تازه از حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی

آغاز فصلی تازه از حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰) ۱۷:۲۸

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نقش شرکت های دانش بنیان و مزایای بهره برداری از توانایی این شرکت ها در توسعه صنعت پتروشیمی گفت: اعتماد به دانش بومی واستفاده از ابزارهای فناورانه می تواند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموار تر کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امیر وکیل زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز یکشنبه (4 مهرماه)، در آیین امضای تفاهم نامه راه اندازی فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پارک فناوری پردیس اظهارکرد: بهره ­برداری از  قابلیت  شرکت ­های دانش ­بنیان در حل مشکلات صنعت کشور، قدمت چندانی ندارد و از دستاوردهای نوینی است که از بالاترین سطوح تصمیم­گیری در کشور تا زیر مجموعه­ ها، آن را تایید و حمایت می­ کنند.

وی درباره مزایای بهره برداری از قابلیت ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی به این نتیجه رسید که یکی از موارد موثر در راستای اهداف تعیین شده ، ایجاد فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی است و نقش حاکمیتی این شرکت محوریت روی موضوع ارتباط میان صنعت و اکو سیستم دانش بنیان را تقویت می کند.

وکیل زاده ادامه داد: برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده بهم رسانی و همکاری دو طرف مورد نیاز است و دفتر توسعه کسب و کار دانش بنیان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال ارتباط نزدیکتر صنعت پتروشیمی و پارک فناوری پردیس و نیز ارتباط نزدیکتر با شرکت های دانش بنیان است.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت های دانش بنیان و مزایای بهره برداری از توانایی این شرکت ها در توسعه صنعت پتروشیمی افزود:´نتایج موثر اخذ شده از اعتماد به دانش بومی و توانایی جوانان این مرز و بوم،´سرعت تشخیص و حل مسئله بالا در اینگونه شرکت­ ها و´حمایت­ های مالی و معنوی در گستره زیادی از بخش ­ها و مراکز مختلف دولتی و غیر دولتی در کنار´استفاده از ابزارهای تکنولوژیک، فناورانه و بروز و همچنین وجود´ساختار سازمانی غیر پیچیده و نوین و در نتیجه چابکی این گونه شرکت­ ها مورد توجه قرار دارد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد:´پایین بودن هزینه تولید و حتی هزینه ­های منابع انسانی و´دانشگرا بودن این گونه مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی استفاده از ظرفیت این شرکت ها در بخش های مختلف صنایع را دارای اهمیت دانست و افزود: مجموعه صنعت نفت از صنایعی است که به شدت نیاز به بروز رسانی و استفاده از دانش روز جهان دارد و در این راستا در شرکت ملی صنایع پتروشیمی امور توسعه کسب و کارهای دانش بنیان از بهمن ماه سال گذشته ایجاد شده است و هدف آن احصاء نیازمندی های فن آورانه،شناسایی مراکز توانمند در رفع نیازها و هم رسانی طرفین است به طوری که امروز قرارداد ساخت بار اول بازوی کرایوژنیک نیز به امضا رسید.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره استفاده از ظرفیت های پارک فناوری پردیس اظهارکرد:استفاده از ظرفیت های شبکه ای موجود ناشی از ایجاد شبکه ملی فن بازار ودیگر قابلیت های پارک فناوری پردیس مانند: شبکه مراکز رشد، دفاتر استانی، شتابدهنده ها و ارتباطات با سازمان ها و مراکز صنعتی و معاونت علمیو نیز ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیل در استفاده از قابلیت های صندوق با کمک شتابدهنده های مرتبط با پارک از ظرفیت های همکاری های مشترک است.

وی ادامه داد: اشراف مناسب پارک به سازنده ها و قابلیت های شرکت های دانش بنیان و همچنین حمایت مالی پارک در دریافت استانداردها از دیگر موارد همکاری به شمار می رود.





تعداد بازدید : ۲,۲۳۶