وزیر نفت تاکید کرد:

تکمیل منسجم زنجیره ارزش صنعت نفت از بالادست تا احداث پارک پلی‌ پروپیلن

تکمیل منسجم زنجیره ارزش صنعت نفت از بالادست تا احداث پارک پلی‌ پروپیلن
(جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰) ۲۱:۰۹

وزیر نفت بر تکمیل منسجم زنجیره ارزش از صنایع بالادست نفت تا صنایع پایین دست پتروشیمی تاکید کرد و گفت: زنجیره ارزش صنعت نفت با احداث پارک پلی‌ پروپیلن در استان ایلام تکمیل می‌شود.

به گزارش نیپنا، جواد اوجی امروز (جمعه، دوم مهرماه) در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان ایلام، ضمن بازید میدانی از پالایشگاه گازی این استان،گفت: با توسعه فاز دوم این پالایشگاه طی ۳۰ ماه آینده، ظرفیت آن از ۶.۳ میلیون مترمکعب کنونی به ۱۰.۳ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد تا گامی در مسیر تامین خوراک پایین‌دست و بخش میعانات گازی مربوط به حوزه صنایع پتروشیمی و همچنین گاز مورد نیاز بخش‌های خانگی، صنایع و نیروگاهی برداشته شود.

وزیر نفت ادامه داد: به این ترتیب زنجیره‌ای از بخش بالادست تا پایین‌دست تشکیل و با احداث پارک پلی‌ پروپیلن، این زنجیره بیش از پیش تکمیل می‌شود.

وی از کارکنان تلاشگر در طرح‌های صنعت نفت در استان ایلام قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که طرح‌های برنامه‌ریزی شده در موعد مقرر به بهره‌برداری رسند.

بر اساس این گزارش، اوجی که در سفری یک روزه، صبح امروز همراه با برخی دیگر از اعضای هیئت دولت وارد استان ایلام شد، در بدو ورود در مزار شهدای گمنام شهرستان مهران حاضر شد و سپس از طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید کرد. وزیر نفت در ادامه طی دیداری مردمی، از نزدیک با اهالی شریف شهرستان مهران گفت‌وگو کرد و سپس در نشست مردمی در فرمانداری ایلام حاضر شد. اوجی در ادامه این سفر فشرده، از پالایشگاه گاز ایلام، طرح ساخت واحد تولید پلی‌پروپیلن ایلام و پتروشیمی ایلام نیز بازدید کرد.

منبع:شانا

تعداد بازدید : ۲,۳۱۷