مدیرعامل جدید شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه معرفی شد

مدیرعامل جدید شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه معرفی شد
(پنج شنبه ۱ مهر ۱۴۰۰) ۰۹:۰۱

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با حضور دکتر محمودی مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، دکتر باباخانی معاون اقتصادی استاندار، دکتر رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، کنجوریان فرماندار هرسین و تنی چند از مدیران شهرستان هرسین و نیز مدیران عالی رتبه شرکت های بزرگ سرمایه گذاری ایران و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا دکتر محمودی مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهندس صباغ مدیرعامل فقید شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه در زمینه پتروشیمی توانسته خود را به عنوان یکی از استانهای موفق در این عرصه معرفی کند و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان نیز از طرحهای توسعه این شرکت حمایت های لازم را بعمل خواهد آورد.

وی افزود: فاز دوم توسعه شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه گام مهمی در تقویت حوزه پتروشیمی و نیز ایجاد اشتغال برای استان است که امیدوارم با تحقق آن بخشی از رشادتهای مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس که در آستانه آن قرار داریم را جبران کرده باشیم.

سپس دکتر باباخانی معاون اقتصادی استاندار با اشاره به جایگاه ویژه نفت و گاز و پتروشیمی در اقتصاد کشور گفت: هم اکنون در کشور ما 33 تریلیون متر مکعب ذخایر گازی و 158 میلیارد بشکه، ذخایر نفتی وجود دارد و این نشان می دهد که قابلیت ما در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی یک قابلیت خاص و ویژه است و ایجاد زنجیره ارزش در این حوزه می تواند یک قابلیت و ظرفیت بین المللی را برای کشور ما ایجاد نماید.

معاون استاندار افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند صنایع پتروشیمی یک صنعت تاب آور و مقاوم در برابر تحریم های ظالمانه است و بر توسعه آن تاکید شده است و ما به عینه دیدیم که صنعت پتروشیمی در جریان تحریم ها، چه خدمت بزرگی به اقتصاد کشور از لحاظ ارزآوری کرد و این مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است. همچنین این شرکت از خوش حساب ترین و شفاف ترین شرکتها در بازگشت ارز به کشور و نیز صنایع فعال در بورس است که توانسته ضمن جلب اعتماد عمومی، بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز اقتصاد و صنایع کشور را نیز تامین نماید که نمونه بارز آن شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه است که توانسته با تولید اوره و آمونیاک هم نیاز داخل را تامین و هم در امر صادرات فعال باشد.

باباخانی بیان داشت: سال گذشته اتفاق مهمی در عرصه پتروشیمی استان کرمانشاه رخ داد و آن هم تهیه و تنظیم سندی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی توسط وزارت نفت بود که بر اساس آن 15 طرح در حوزه پتروشیمی برای اجرا در استان کرمانشاه دیده شده است که در صورت تحقق آن، کرمانشاه می تواند به یکی از قطبهای مهم پتروشیمی کشور تبدیل گردد.

در ادامه این مراسم دکتر رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از مدیران حوزه پتروشیمی در توجه ویژه ای که به این صنعت در استان کرمانشاه دارند اظهار داشت: توقعی که از مدیران محترم این حوزه دارم اینست که با توجه به وضعیت استان از لحاظ نرخ بیکاری، نگاه ویژه ای به استخدام و بکارگیری جوانان متخصص و تحصیلکرده این استان در طرحهای پتروشیمی و حوزه نفت و گاز داشته باشند.

مهندس وفا مدیرعامل سابق این شرکت نیز در سخنانی با تشکر از همه کسانی که در این مدت، با او همکاری و همراهی نموده اند گفت: یکی از مهمترین اتفاقات خوبی که در حوزه پتروشیمی استان کرمانشاه افتاده است اینکه تقریبا به میزان صد در صد امور مربوط به حوزه پتروشیمی توسط نیروهای بومی این استان صورت می گیرد و این نشان دهنده تونمندی و قابلیت های خاص این استان در این حوزه است.

وی بیان داشت: من سالها در مجتمع های پتروشیمی کشور کار و خدمت کرده ام و بعد از این سالها می توانم اذعان و تایید کنم که کرمانشاه بعد از استانهای خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، چهارمین قطب پتروشیمی کشور است و در این راه هماهنگی و حمایت خاصی بین مسئولین و نمایندگان و نیز مجموعه مدیریتی پتروشیمی استان وجود دارد.

مهندس وفا در پایان، کرمانشاه را خاطره ای خوب و بیاد ماندنی از دوران خدمت خود ذکر کرد و گفت: هیچگاه خاطره بدی از این استان و مردم خونگرمش ندارم و در مدت فعالیتم در این استان همواره شاهد حمایت و دلگرمی همکارانم و مسئولین استان بوده ام.

در ادامه مراسم مهندس هاشمی طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه سهامداران محترم، ابراز امیدواری نمودند که با توکل به خداوند متعال و برنامه ریزی مناسب و همکاری همه سهامداران و نیز همراهی مسئولین استانی بتوانند در دستیابی به اهداف کلان شرکت، تکمیل فاز 2 شرکت و انجام مطالعات و امکان سنجی لازم برای فعالیتهای توسعه ای و نیز بهبود شاخص کیفی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر موفقیت هایی را بدست آوردند

در پایان از زحمات مهندس وفا تقدیر و مهندس هاشمی بعنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی گردیدند.

تعداد بازدید : ۵,۳۵۳