معاون وزیر نفت ومدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

اختصاص سالانه 3.5 میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی با اجرای زنجیره متنوع طرح های پیشران

اختصاص سالانه 3.5 میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی با اجرای زنجیره متنوع طرح های پیشران
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰) ۱۵:۱۵

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده با اجرای طرح های پیشران در ۶ زنجیره متنوع ، سالانه حدود 3و نیم میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی اختصاص می یابد.

به گزارش نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جریان سفر و بازدید میدانی خود از روند فعالیت طرح های پتروشیمی در منطقه عسلویه، افزود:تا پایان امسال، بهره برداری از سه طرح پتروشیمی برنامه ریزی شده است و با اتکا به برنامه ریزی های انجام شده  و وضعیت طرح های فعال تا پایان سال 1404، ظرفیت صنعت پتروشیمی از ۹۰ میلیون تن فعلی  به 150 میلیون تن و درآمد این صنعت راهبردی از ۲۲ به ۴۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص راهبردهای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: فرآیند توسعه صنعت پتروشیمی عمدتا  بر خوراک قابل دسترس صنعت نفت متکی است اما در حال حاضر راهبری صنعت پتروشیمی به سمت استفاده از خوراک های تولیدی در صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه، امیدواریم در سال 1404 متوسط ارزش محصولات پتروشیمی نسبت به حال حاضر افزایش چشمگیری پیدا کند، تاکید کرد: زنجیره توسعه صنعت پتروشیمی به سمت تولید محصولات راهبردی و مورد نیاز در صنایع داخلی پایین دستی پتروشیمی ، افزایش ظرفیت صادراتی و تامین ارز مورد نیاز کشورادامه می یابد.
بهزاد محمدی با تشریح روند توسعه صنعت پتروشیمی بر مبنای تکمیل زنجیره ارزش، خاطر نشان کرد: حرکت در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش از سال گذشته آغاز و براین مبنا اجرای 33 طرح تحت عنوان "طرح های پیشران" تعریف شده است که هدف اصلی این طرح ها، استفاده از خوراک های متنوع صنعت پتروشیمی در طول زنجیره ارزش و با هدف فعال سازی صنایع کوچک و پارک های صنعتی و شیمیایی است.
به گفته معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، براساس برنامه ریزی انجام شده با اجرای طرح های پیشران در ۶ زنجیره متنوع ، سالانه حدود 3و نیم میلیون تن خوراک به صنایع تکمیلی  اختصاص می یابد.

واکاوی طرحهای فعال در منطقه عسلویه
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص طرح های در دست اجرای صنعت پتروشیمی در  منطقه عسلویه، گفت: در حال حاضر با افزوده شدن طرح PDH کنگان به سبد طرح های در دست اجرای صنعت پتروشیمی در هاب عسلویه ، 20 طرح فعال در این منطقه در دست احداث است.
وی تأکید کرد: نکته قالب توجه در روند اجرایی شدن طرح های پتروشیمی این است که علی رغم مشکلات و سختی های موجود، این طرح ها گام به گام در حال پیشرفت و تحقق اهداف تعیین شده هستند.
به گزارش نیپنا؛ بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفری دو روزه (30 و 31 شهریور ماه) از طرح های فعال پتروشیمی در پایتخت انرژی ایران و نیز منطقه دیر بازدید کرد.

تعداد بازدید : ۲,۴۰۳