رویکرد برنامه محور شورای راهبردی پتروشیمی های ماهشهر:

محرومیت زدایی و حرکت در مسیر توسعه متوازن در شهرستان بندرماهشهر

محرومیت زدایی و حرکت در مسیر توسعه متوازن در شهرستان بندرماهشهر
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۲۰

مدیرعامل و رئیس شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از آخرین تصمیمات این شورا با محوریت اجرای پروژه های محرومیت زدا از جمله رفع آبگرفتگی در مناطق بندر امام خمینی (ره) و چمران خبر داد.

به گزارش نیپنا و به نقل از روابط عمومی و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی؛ سید امید شهیدی نیا در این خصوص اظهار داشت: در راستای عمل به تعهدات مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر، در بخش‌های زیرساختی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اشتغالزایی، بهداشت و درمان،  از سوی شورای راهبردی شرکت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ منابع مالی ویژه ای پیش بینی و اختصاص داده خواهد شد.
وی افزود: در این راستا برابر با نیاز شهرستان بندر ماهشهر، پروژه های عمرانی و زیرساختی متعددی از سوی دستگاه های اجرایی استان ارائه شده است که تعیین اعتبارات مورد نیاز آنها بصورت کارشناسی شده در حال بررسی است. 
شهیدی نیا اضافه کرد: مشارکت در رفع مشکل آبگرفتگی شهرستان های بندر امام و چمران از جمله پروژه های برجسته در شهرستان بندر ماهشهر محسوب می شود که از سوی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی مورد پشتیبانی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از دستگاه های مجری این پروژه ها به صورت مستقیم پشتیبانی های لازم مالی را انجام خواهد داد افزود: تلاش می شود با اقدامات و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، در نهایت شاهد تسریع در پیشرفت عملیات اجرایی پروژه های دفع آب های سطحی و رفع مشکل آبگرفتگی شهرهای بندر امام و چمران باشیم.
طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشینی
وی همچنین یکی از محوری ترین طرح ها و پروژه‌های در دست اقدام که با حمایت همه جانبه صنعت پتروشیمی همراه است را طرح ساماندهی حاشیه نشینی و بازآفرینی برخی از مناطق فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی در بندر ماهشهر عنوان‌ کرد و گفت: برای انجام این کار در حال بررسی ابعاد مطالعاتی طرح مورد نظر و رایزنی برای تامین زمین متناسب با وسعت پروژه جهت جابجایی و بازسازی اینگونه محلات حاشیه نشین هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: فرآیند شناسایی و جانمایی سکونتگاه های جدید این مناطق از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.
شهیدی نیا خاطرنشان کرد: جزئیات این طرح پس از تصویب طرح تفصیلی و تامین منابع مورد نیاز آن اعلام خواهد شد.
احداث و بازسازی فضاهای درمانی، ورزشی و فرهنگی شهرستان ماهشهر
وی به بخش دیگری از حمایت های در نظر گرفته شده برای کاهش محرومیت در سایر مناطق مجاور شرکت های پتروشیمی در شهرستان ماهشهر اشاره کرد و گفت: از جمله پروژه‌های در دست اقدام امسال، احداث خانه بهداشت در روستاهای بخش مرکزی، تعمیر و تجهیز بیمارستان های (تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان) "حاجیه نرگس معرفی" در شهرستان ماهشهر و "راه زینب" در بندر امام خمینی (ره) است.
شهیدی نیا ، همچنین به پیش بینی اعتبارات مورد نیاز در زمینه پروژه‌های ورزشی شهرستان بندر ماهشهر اشاره‌ کرد و گفت: بخشی از منابع تعیین شده برای تکمیل و احداث چهار سالن ورزشی چند منظوره در شهرهای ماهشهر، بندر امام و طالقانی هزینه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه‌کرد: علاوه بر این، پروژه زمین چمن مصنوعی روستای حدید بخش مرکزی، از جمله طرح هایی هستند که منابع مورد نیاز آن از سوی صنعت پتروشیمی تامین می گردد.
شهیدی نیا گفت: همچنین طرح های تکمیلی بخش فرهنگ و مذهب در شهرستان ماهشهر با پشتیبانی های لازم مالی از محل بودجه شورای راهبری شرکت‌های پتروشیمی طی سال جاری اختصاص خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: از محل اعتبارات شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه، تکمیل فضاهای آموزش مدارس دخترانه و پسرانه شهرهای ماهشهر، چمران و شهرک طالقانی نیز در دستور کار قرار دارد.
حمایت صنعت پتروشیمی از ایجاد فرصت های جدید شغلی پایدار در شهرستان ماهشهر
رِییس شورای راهبردی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همچنین موضوع اشتغالزایی در بخش های مختلف این شهرستان را با اهمیت عنوان‌کرد و گفت: در این راستا؛ طرح اشتغالزایی صنایع پوشاک در شهرک مدنی با همکاری مشترک این کارگروه و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف ایجاد فرصت های شغلی مناسب و رونق کسب و کارهای خرد، راه اندازی می شود.
وی افزود: از محل بودجه این شورا عملیات بهسازی و ایجاد ۲ اسکله صیادی در ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) انجام می شود که با اجرایی شدن این پروژه‌ها، زمینه اشتغال و رونق بخش‌های صیادی در شهرستان به خوبی فراهم خواهد شد. 
وی یادآورشد: با حمایت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه، علاوه بر این نیز در راستای تسهیل و رونق فعالیت‌های تجاری و فراهم آوردن زمینه اشتغال مولد، نسبت به بهبود زیرساخت‌های لازم در بندر خور سیف ماهشهر اقدام می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه در جهت تقویت فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه، تکمیل پروژه مطالعه و اجرای زهکش سمت چپ رودخانه جراحی از طریق طرح مشارکتی با اداره جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی، احداث موزه و خانه صنایع دستی با محوریت ایجاد فرصت های شغلی در شهرستان ماهشهر را از دیگر اقدامات مورد حمایت شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه عنوان‌کرد و گفت: علاوه بر این نیز طی تفاهمنامه‌ای، این شورا در احداث پروژه پایگاه انتقال خون ماهشهر مشارکت خواهد کرد.
شهیدی نیا، همچنین از  پشتیبانی شورای راهبری شرکت های پتروشیمی به منظور تامین تجهیزات روشنایی در شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: علاوه بر این نیز بهبود راه‌های دسترسی شهری و روستایی بخش مرکزی با مشارکت این شورا در دستور کار قرار دارد.
ایشان با تاکید براینکه، مسئله ای که همواره باید مورد توجه قرار گیرد؛ موضوع مشارکت و نقش آفرینی سایر دستگاه های اجرایی شهرستان در جذب اعتبارات عمرانی دستگاه‌های متبوع و تسریع و همراهی در تکمیل و اجرایی شدن طرح‌های مصوب در سطح شهرستان است.
وی با اشاره به همگرایی بسیار خوب در بین مدیران صنعت و دستگاه‌های اجرایی شهرستان و با رویکرد موثر فرماندار و پیگیری نماینده پر تلاش مردم در مجلس شورای اسلامی جهت تحقق اهداف توسعه‌ای در شهرستان بندر ماهشهر عنوان‌کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها، در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه همه جانبه در سطح شهرستان بندر ماهشهر باشیم.
براساس این گزارش، شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در کنار پایداری تولید و ایجاد ارزش افزوده و کمک به چرخه اقتصاد کشور، همواره توجه به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی را از الویت‌های خود دانسته و با هدف کمک به جامعه پیرامونی، اولویت بخشی به مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر را در جهت ایجاد توسعه متوازن از اهداف و برنامه های خود می‌داند.

تعداد بازدید : ۲,۱۳۸