جهش صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور برای نهمین ماه پیاپی

جهش صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور برای نهمین ماه پیاپی
(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰) ۱۱:۲۱

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در ماه اوت برای نهمین ماه پیاپی روندی افزایشی داشت و نسبت به دوره مشابه سال 2020 بیش از 30 درصد افزایش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که ارزش صادرات پتروشیمی سنگاپور در اوت سال 2021 میلادی با 30.9 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیارد و 360 میلیون دلار رسید و این شرایط به افزایش مجموع صادرات غیرنفتی این کشور آسیایی کمک کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در ماه اوت برای نهمین ماه پیاپی رخ داده است، با این حال سرعت افزایش نسبت به ثبت افزایش 49.3 درصدی در ماه ژوئیه کندتر بوده است.

آمارهای موسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان می‌دهد مجموع صادرات غیر نفتی سنگاپور در اوت سال 2021 میلادی با 2.7 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 15 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید، به‌طوری که این رقم در ژوئیه امسال افزایش 12.7 درصدی را ثبت کرده بود.

طبق بررسی ماهانه صادرات غیر نفتی سنگاپور در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه 3.6 درصد افت نشان می‌دهد، در حالی که این مقدار افت در ماه پیش از آن 0.9 درصد بود.

ارزش مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه اوت نسبت به دوره مشابه پارسال با 1.4 درصد کاهش به 11 میلیارد و 700 میلیون دلار رسید.

مجموع صادرات کالاهای غیر الکترونیکی سنگاپور به 7 شریک از 10 شریک تجاری این کشور آسیایی در ماه اوت با افزایش همراه بود.

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور به مالزی در ماه اوت امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 60.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد بازدید : ۱,۹۸۱