نقش مهم خط لوله انتقال اتیلن در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی های غرب کشور

نقش مهم خط لوله انتقال اتیلن در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی های غرب کشور
(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰) ۱۵:۰۴

مدیرعامل شرکت اویکو گفت: ما به دنبال ایده تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی هستیم و این قرارداد آغاز مسیر جدید در ,روند فعالیت های آتی این شرکت است.

به گزارش نیپنا ، منوچهر طاهری مدیرعامل شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) در آیین امضای قرارداد واگذاری راهبری خط اتیلن غرب به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنعت نفت(اویکو) با بیان اینکه خط لوله اتیلن غرب از پنج فرهنگ مختلف کشور عبور می‌کند، اظهارکرد: شرکت اویکو در زمینه راه اندازی، تعمیر و نگهداری پیشینه طولانی دارد.

وی ادامه‌داد: مهمترین اقدامات این شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، فازهای ۱۷ و ۱۸ و ۲۰ و ۲۱ و پالایشگاه‌های هفتم و هشتم، راهبری میدان نفتی آزادگان شمالی و غیره بوده است.

طاهری با بیان اینکه اغلب کارفرمایان تمایل و جسارت برون‌سپاری راه اندازی و بهره‌برداری طرح‌های خطوط لوله و خطوط انتقال را ندارند، گفت: این نخستین مورد در زمینه خطوط لوله است.

مدیرعامل شرکت اویکو ابراز امیدواری کرد: بحث برون‌سپاری تولید نیز در بین کارفرمایان صنعت شکل بگیرد و شاهد آن باشیم و در این راه به دنبال مدل قراردادی هستیم تا با این مضمون تدوین شود.

به گزارش نیپنا؛ قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک خط و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) به‌عنوان پیمانکار امضا شد.

تعداد بازدید : ۳,۲۰۸