افزایش بیش از 4 درصدی درآمد پتروشیمی سینوپک در نیمه نخست 2021

افزایش بیش از 4 درصدی درآمد پتروشیمی سینوپک در نیمه نخست 2021
(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰) ۱۴:۲۶

درآمد گروه پتروشیمی شرکت نفت و مواد شیمیایی سینوپک چین در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به دوره مشابه پارسال 4.1 درصد افزایش یافت.

 به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری «فایبر 24 فشن»، درآمد گروه پتروشیمی شرکت نفت و مواد شیمیایی سینوپک چین در نیمه نخست منتهی به 30 ژوئن به 37 میلیارد یوان رسید، در حالی که این مقدار در دوره مشابه پارسال 35 میلیارد و 600 میلیون یوان بود.

بر اساس این گزارش، سود خالص گروه پتروشیمی سینوپک در دوره مورد بررسی یک میلیارد و 200 میلیون یوان افزایش یافت، در حالی که این رقم در دوره مشابه پارسال با یک میلیارد و 700 میلیون یوان زیان روبه‌رو شده بود.

در بیانیه شرکت سینوپک آمده است: در نیمه نخست سال 2021 میلادی، اقتصاد جهانی به تدریج از رکود ناشی از شیوع ویروس کووید-19 (کرونا) خارج شد، اما سرعت روند احیا در کشورهای مختلف متفاوت بوده است.

براساس اعلام این شرکت چینی، صنعت پتروشیمی با توجه به افزایش قابل‌توجه درآمد و سود، آغاز خوبی داشت، مقدار تولید محصولات نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

سود ناخالص سینوپک در نیمه نخست سال جاری میلادی به 800 میلیون یوان رسید، در حالی که این رقم در دوره مورد بررسی با زیان دو میلیارد و 600 میلیون یوانی روبه‌رو بوده است.

این در حالی است که سود پیش از احتساب مالیات به یک میلیارد و 500 میلیون یوان رسید که نشان‌دهنده زیان دو میلیارد و 300 میلیون یوانی است.

سینوپک اعلام کرد: تناقض‌های ساختاری در صنایع شیمیایی هنوز پابرجاست و فشار بر بهبود و تغییر صنعت در حال افزایش است.

این شرکت چینی ادامه داد: در نیمه دوم سال جاری میلادی، ظرفیت تولید در بازار داخلی به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و رقابت در بازار شدیدتر می شود.

سینوپک در بیانیه‌اش آورده است: با این حال، انتظار می‌رود اقتصاد چین با روند بهبود بیشتری روبه‌رو باشد، به‌طور کلی برآورد می‌شود که افزایش ظرفیت تولید کمی بیشتر از افزایش تقاضا باشد و سود ناخالص محصولات شیمیایی کاهشی باشد.

تعداد بازدید : ۲,۳۳۳