مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد:

حفظ نیروی انسانی باتجربه در قرارداد جدید راهبری خط اتیلن غرب

حفظ نیروی انسانی باتجربه در قرارداد جدید راهبری خط اتیلن غرب
(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰) ۱۴:۰۱

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در قرارداد جدید واگذاری راهبری خط اتیلن غرب، حفظ نیروی انسانی باتجربه و توانمندسازی و آموزش آنها لحاظ شده است.

به گزارش نیپنا، سیدجلال میرهاشمی امروز (یکشنبه، 21 شهریورماه) در آیین امضای قرارداد واگذاری راهبری خط اتیلن غرب به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنعت نفت(اویکو) اظهار کرد: احداث خط اتیلن غرب به منظور توسعه مناطق کمترتوسعه یافته تصویب شد و احداث آن از سال 83 در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفت و بهره‌برداری آزمایشی آن از سال 91 آغاز و مالکیت خط از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی از اردیبهشت 99 به شرکت ملی صنایع پتروشیمی محول شد.

وی با اشاره به اینکه پس از واگذاری شناسایی و انتخاب پیمانکار برای بهره‌برداری و تعمیرات در دستور کار قرار گرفت، افزود: این مناقصه در دو مرحله انجام شد که در نهایت شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنعت نفت (اویکو) به عنوان پیمانکار این خط برنده و انتخاب شد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در این قرارداد حفظ نیروی انسانی باتجربه و توانمندسازی و آموزش آنها لحاظ شده است.

میرهاشمی طول زمان این قرارداد را 18 ماهه عنوان کرد و گفت: هزینه‌های قرارداد در دو بخش جاری و مشروط پیش‌بینی شده است که در بخش جاری، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات و بخش مشروط نیز برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوط به پیمانکار بهره‌برداری خط از محل درآمدهای انتقال اتیلن که بر طبق قرارداد از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود، تأمین خواهد شد، اظهار کرد: قراردادی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی با خدمات گیرندگان برای انتقال اتیلن منعقد می‌شود که مبلغ تعیین شده از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از بابت انتقال اتیلن دریافت می‌شود و در کل سعی شده است که رویه‌های جاری بهینه شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در راستای نظارت برنحوه انجام تعهدات از سوی بهره‌بردار، دستگاه نظارتی پیش بینی شده که شامل دو بخش نظارت کارگاهی و سیستم پشتیبانی مشاور است و بالادست اینها نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده و فعالیت‌های خط برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود که برنده این مناقصه شرکت قدس نیرو است.

میرهاشمی ادامه داد: این فعالیت برای نخستین بار در سطح وزارت نفت انجام شده است و امید است تجربیات به دست آمده برای برون سپاری فعالیت‌های مشابه در صنعت استفاده شود.

تعداد بازدید : ۲,۳۶۲